Нормативно-правова база

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням сесії Висоцької сільської ради

Сарненського району Рівненської області

від 24.12.2020 року  №117

 

 

                                                                                    

 

 

 

 

 

СТАТУТ

Людинського закладу дошкільної освіти

«Берізка»

Висоцької сільської ради

Сарненського району

Рівненської області

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      2020р.

 

 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Назву Людинський заклад дошкільної освіти «Берізка» Висоцької сільської ради Сарненського району Рівненської області перейменовано у Людинський заклад дошкільної освіти «Берізка» Висоцької сільської ради Сарненського району, Рівненської області (далі- заклад дошкільної освіти), що є комунальним закладом Висоцької сільської ради.

         Засновником закладу освіти є Висоцька сільська рада Сарненського району, Рівненської області. Уповноваженим органом з питань освіти є сектор освіти, культури, молоді та спорту Висоцької сільської ради.

            1.2. Повне найменування закладу: Людинський заклад дошкільної освіти

 «Берізка» Висоцької сільської ради Сарненського району Рівненської області.

1.3. Скорочене найменування: Людинський ЗДО «Берізка».

Тип закладу: ясла – садок.

Організаційно-правова форма: комунальний заклад.

1.4. Заклад освіти є юридичною особою публічного права, неприбутковим закладом освіти, має самостійний баланс, печатку, кутовий штамп, власні бланки, ідентифікаційний код, вивіску встановленого зразка, має право відкривати реєстраційний, спеціальний реєстраційний та інші рахунки в органах Державного казначейства України.

1.5. Засновник Людинського закладу дошкільної освіти «Берізка» - Висоцька сільська рада або уповноважений нею орган:

- здійснює фінансування закладу дошкільної освіти, забезпечує поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування закладу;

- забезпечує доступність будівель, споруд і приміщень закладу дошкільної освіти згідно з державними будівельними нормами і стандартами;

- здійснює контроль щодо проектування, будівництва та реконструкцій будівель, споруд, приміщень закладу освіти;

- організовує харчування та медичне обслуговування дітей у закладі освіти, забезпечує організоване оздоровлення дітей дошкільного віку;

- забезпечує соціальний захист, охорону здоров’я та захист прав учасників освітнього процесу та обслуговуючого персоналу в закладі дошкільної освіти; - - створює умови для одержання дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти;

- організовує наукове, програмно-методичне, кадрове, матеріальне забезпечення діяльності педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти, їх підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та атестацію;

- організовує підготовку, проведення експериментальної та інноваційної діяльності у закладі, контролює хід її здійснення;

- сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти;

- контролює виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- відповідно до законодавства України встановлює режим роботи закладу освіти та тривалість перебування в ньому дітей.

 

 

1.6. Заклад дошкільної освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базовим компонентом дошкільної освіти, Положенням про дошкільний навчальний заклад України, законодавчими актами Президента України, Кабінету Міністрів, наказами МОН, центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

1.7. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей, гуманітарного розвитку шляхом виховання, навчання, соціалізації, формування необхідних життєвих навичок та готовності продовжувати освіту.

1.8. Діяльність закладу освіти спрямована на реалізацію особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти в процесі розв’язання основних завдань

дошкільної освіти:

       збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я

дитини;

       виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, рідної та регіональних мов, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

       формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

       формування духовності, соціальної компетентності, гуманізму;

       виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

       організація інклюзивної освіти: рішення про утворення інклюзивної групи (груп) у закладі освіти, незалежно від підпорядкування та форми власності, приймається керівником дошкільного навчального закладу за погодженням із засновником (власником) на підставі заяви батьків дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, або особи, яка їх замінює.

       проведення соціально-педагогічного патронату сімей;

       раціональне використання в освітньому процесі інноваційних педагогічних технологій, авторських методик, кадрового потенціалу, фінансових засобів для успішного засвоєння змісту чинних програм навчання, виховання та розвитку дітей раннього та передшкільного віку.

1.9. Заклад освіти здійснює свою діяльність за ліцензією на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої в установленому порядку законодавством України .

Заклад освіти забезпечує здобуття дошкільної освіти, основними формами якої є:

       інституційна (денна);

       педагогічний патронаж.

Заклад освіти для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створювати освітні та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

Зміни до Статуту розробляються керівником закладу освіти та затверджуються сектором освіти, культури, молоді та спорту Висоцької сільської ради.

1.10.Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним Статутом.

1.11.Заклад дошкільної освіти несе відповідальність перед здобувачами освіти, сільською радою, суспільством і державою та має повноваження:

-         задовольняє потреби громадян відповідної території у здобутті дошкільної освіти та реалізує завдання дошкільної освіти, що визначені Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та Базовим компонентом дошкільної освіти ;

-         дотримується прав дитини у сфері дошкільної освіти;

-         забезпечує рівень дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;

-         створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;

-         формує у дітей гігієнічних навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;

-         сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;

-         здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім’єю;

-         поширює серед батьків психолого-педагогічні та фізіологічні знання про дітей дошкільного віку;

-         планує свою діяльність та формує стратегію розвитку закладу дошкільної освіти;

-         формує освітню програму закладу дошкільної освіти;

-         забезпечує добір і розстановку кадрів;

-         відповідно до установчих документів утворює, реорганізовує та ліквідовує структурні підрозділи (відділення, групи);

-         виконує угоди укладені між батьками та закладом дошкільної освіти і затвердженої загальними зборами щодо навчання, виховання та збереження життя і здоров’я дітей;

-         дотримується фінансової дисципліни та зберігає матеріально-технічну базу;

-         здійснює інші повноваження відповідно до даного Статуту.

1.12. Взаємодія сім’ї і закладу дошкільної освіти:

-         сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у закладі дошкільної освіти, або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

-         відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім’ю від

обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі;

-         батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.

За бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, діти можуть здобувати дошкільну освіту у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності:

-         у структурних підрозділах юридичних осіб приватного і публічного права, у тому числі закладів дошкільної освіти;

-         у сім’ї – за сімейною (домашньою) формою здобуття дошкільної освіти;

-         за допомогою фізичних осіб, які мають педагогічну освіту або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, у тому числі, які провадять незалежну професійну діяльність;

-         за допомогою фізичних осіб – підприємців, основним видом діяльності яких є освітня діяльність.

1.13. Для створення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно- розвиткової роботи у складі закладу дошкільної освіти можуть створюватися спеціальні та інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами.

1.14. Заклад дошкільної освіти надає дошкільну освіту:

-         громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;

-         іноземцям та особам без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, у порядку встановленому для громадян України;

-         для задоволення освітніх потреб дітей за згодою батьків можуть вводитись додаткові освітні послуги.

1.15. Заклад дошкільної освіти може створювати умови для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами та здійснювати її за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

1.16. Взаємовідносини між закладом дошкільної освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.17. Заклад дошкільної освіти є некомерційним і неприбутковим закладом освіти.

1.18. Працівники закладу дошкільної освіти несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров’я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.

 

2. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

2.1. Заклад освіти розрахований на 75 місць.

2.2. Групи у закладі освіти комплектуються за віковими  (одновіковими, різновіковими).Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку або з різницею у віці.

Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі дошкільної освіти.

2.3. За бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, у закладі дошкільної освіти може встановлюватися гнучкий режим роботи, який передбачає організацію різної тривалості перебування дітей.

У закладі дошкільної освіти можуть функціонувати чергові групи в ранкові, вечірні години.

2.4.Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).

2.5.У закладі освіти функціонує 4 групи з денним режимом перебування.

2.6. Наповнюваність груп дітьми становить:

-         для дітей віком від одного до трьох років – до 15 осіб;

-         для дітей віком від трьох до шести (семи) років – до 20 осіб;

-         різновікові – до 15 осіб;

-         в оздоровчий період – до 15 осіб;

-         в інклюзивних групах – до 15 осіб (з них не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами).

2.7. Для зарахування дитини у заклад дошкільної освіти необхідно

пред’явити:

-         заяву одного з батьків, або осіб, які їх замінюють;

-         медичну довідку про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти;

-         медичну довідку дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

-         медичну довідку дільничного лікаря про обов’язкові профілактичні щеплення;

-         свідоцтво про народження дитини;

-         документ, який підтверджує статус пільгової категорії сім’ї.

2.8. За дитиною зберігається місце у закладі дошкільної освіти у разі:

-         її хвороби, карантину;

-         санаторно-курортного лікування та реабілітації;

-         на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють;

-         у літній оздоровчий період (75 днів).

2.9. Відрахування дітей із закладу дошкільної освіти може здійснюватись:

-         за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють ;

-         на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає

-         можливість її подальшого перебування в закладі освіти цього типу;

-         у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, коштів за харчування дитини протягом 2-х місяців;

-         якщо дитина не відвідує дошкільний заклад без поважних причин більше 2-х місяців.

2.10. Адміністрація закладу освіти письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

2.11.Забороняється безпідставне відрахування дитини із закладу освіти.

 

3. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

3.1.Режим роботи закладу освіти встановлюється засновником відповідно до законодавства України.

3.2. Заклад освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні впродовж календарного року.

3.3. Щоденна тривалість роботи ЗДО визначається з урахуванням фінансових можливостей, контингенту дітей дошкільного віку за погодженням з Висоцькою сільською радою та органом управління освітою  і може змінюватись.

3.4. Щоденний графік роботи закладу дошкільної освіти:

- початок роботи закладу – з 08 год  00 хв.

- закінчення роботи закладу – о 17 год. 00 хв.

 

4.ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

4.1. Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається 1вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період – з 1 червня по 31

серпня.

4.2. Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та оздоровчий період.

4.3. План роботи закладу дошкільної освіти схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується директором закладу дошкільної освіти.

4.4. Освітній процес проводиться українською мовою.

4.5. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом та реалізується згідно з чинною програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН України.

4.6. Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини раннього та передшкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим.

Процедура досягнення  здобувачами дошкільної освіти результатів навчання (набуття компетентностей), передбачених Базовим компонентом дошкільної освіти, визначається освітньою програмою закладу  дошкільної освіти.

4.7. Навчально-методичне забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

4.8. Освітня програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом дошкільної освіти для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

4.9. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

4.10. Освітня програма, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребує окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.

4.11. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.

Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини з закладу освіти.

Платні послуги не можуть надаватися замість/або в рамках Державної програми за якою працює заклад  дошкільної освіти.

4.12. Заклад освіти для здійснення освітнього процесу має право обирати чинну програму (програми) розвитку дітей із затверджених в установленому порядку МОН України.

 

5. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

5.1. Учасниками освітнього процесу у закладі освіти є:

-         діти дошкільного віку;

-         –педагогічні працівники: директор, вихователь-методист, вихователі, старші вихователі, асистенти вихователів інклюзивних груп, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктор з фізкультури, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;

-         помічники вихователів ;

-         медичні працівники;

-         батьки або особи, які їх замінюють;

-         асистенти дітей з особливими освітніми потребами;

-         фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

5.2. Права і обов’язки дитини визначені Конституцією України, Законом України “Про освіту”, Законом України «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами, охороняються конвенцією ООН «Про права дитини», чинним законодавством, а також угодою між дошкільним закладом і батьками.

5.3. Кожна дитина, що виховується в закладі освіти, має гарантоване державою право на:

-         безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;

-         безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

-         захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;

-         безоплатне медичне обслуговування;

-         захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниженняїї гідності;

-         здоровий спосіб життя;

-         якісне навчання за державними та авторськими програмами;

-         отримання кваліфікованої допомоги для вивчення іноземної мови, розвитку словесної творчості, усунення дефектів звукової вимови;

-         вибір занять у гуртку за інтересами;

-         розвиток своїх творчих здібностей та інтересів;

5.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

-         вибирати заклад освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;

-         обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу;

-         звертатися до адміністрації закладу, відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

-         брати участь в покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;

-         отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;

-         захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних та судових органах;

-         заслуховувати звіти директора, спеціалістів та групових вихователів про роботу закладу освіти;

-         вимагати уважного і дбайливого ставлення персоналу закладу освіти до

особистості дитини, охорони її життя і здоров’я, встановлення оптимального режиму перебування дитини в закладі освіти;

-         завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

-         отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

-         вимагати виконання умов Угоди між закладом освіти і батьками.

5.5. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

-         виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, толерантність, дбайливе ставлення до довкілля;

-         забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;

-         постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей,

-         формувати навички здорового способу життя;

-         поважати гідність дитини, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-         настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму,гуманізму, толерантності, працелюбства;

-         дотримуватись установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договорів про спільну діяльність між закладом освіти та батьками; та про надання освітніх послуг (за наявності);

-         виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до
старших за віком, повагу до державної і рідної мови, до державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, до народних традицій і звичаїв;

-         своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі освіти у встановленому порядку (до 10 числа кожного місяця);

-         своєчасно повідомляти заклад освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;

-         слідкувати за станом здоров’я дитини;

-         забезпечувати інформаційні потреби своєї дитини;

-         підтримувати наступність у роботі сім’ї і закладу освіти з питань виховання і навчання дітей раннього і передшкільного віку;

-         інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

5.6. Педагогічний працівник закладу дошкільної освіти – особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту за спеціальністю та професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.

5.7. Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу дошкільної освіти на тиждень, що відповідає тарифній ставці, становить:

-         директора – 40 годин;

-         вихователя - методиста – 36 годин;

-         вихователя групи загального типу – 30 годин;

-         вихователя інклюзивної групи, – 25 годин;

-         практичного психолога – 40 годин;

-         музичного керівника – 24 години;

-         інструктора з фізкультури – 30 годин;

-         вчителя - логопеда – 20 годин;

-         керівника гуртка – 18 годин;

-         асистента вихователя інклюзивної групи – 36 годин.

5.8. Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу освіти обсягом менше тарифної ставки, встановлюється лише за його письмовою згодою у порядку, передбаченому законодавством України.

5.9. Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу дошкільної освіти здійснюються згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.

5.10. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України “Про освіту”,”Про дошкільну освіту” іншими нормативно – правовими актами, прийнятими відповідно до них, Правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

5.11. Педагогічні працівники закладу освіти мають право:

-         на академічну свободу;

-         на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів розвитку, виховання та навчання, що відповідають освітній програмі;

-         на проходження сертифікації – зовнішнього оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та

психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи;

-         запроваджувати в практику роботи з дітьми кращі досягнення педагогів

власного закладу освіти, району, області, держави, зарубіжні досягнення;

-         брати участь у роботі органів самоврядування закладу освіти;

-         на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах;

-         вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу освіти;

-         на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

-         на участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

-         на безпечні і нешкідливі умови праці;

-         об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань

громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

-         на захист професійної честі та власної гідності;

-         на педагогічну ініціативу, розроблення та упровадження авторських освітніх програм, проєктів, методик, технологій, насамперед методик  навчання;

-         на доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються

в освітньому просторі;

-         на справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

-         на відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

-         інші права, що не суперечать законодавству України.

5.12. Педагогічні працівники зобов’язані:

-         виконувати Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку,

умови контракту чи трудового договору;

-         дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

-         співпрацювати з сім’ями здобувачів освіти дошкільного закладу з питань виховання та навчання дітей;

-         забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм

експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та

психологічного насильства;

-         настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-         брати участь у роботі педагогічної ради та інших методичних заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної та політичної культури;

-         виконувати накази та розпорядження керівництва;

-         дотримуватись академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;

-         берегти майно закладу освіти: обладнання, посібники, іграшки,

підтримувати чистоту і дотримуватись правил санітарії, техніки безпеки,

пожежної безпеки;

-         постійно підвищувати свій професійний та загальнокультурний рівні,

педагогічну майстерність;

-         виконувати освітню програму для досягнення дітьми передбачених нею

результатів розвитку, виховання та навчання;

-         сприяти розвитку здібностей дітей, формуванню у них навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

-         виховувати повагу до державної мови та державних символів України,

національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього природного середовища;

-         інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

5.13. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу директором закладу дошкільної освіти.

5.14. Працівники закладу дошкільної освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я дитини згідно з чинним законодавством.

5.15. Працівники закладу дошкільної освіти відповідно до статті 26 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” проходять періодичні безоплатні медичні огляди.

5.16. Педагогічні працівники закладу освіти відповідно до ст.51 п.2 Закону України «Про освіту» можуть проходити сертифікацію.

Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.

За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років. Успішне проходженнясертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.

5.17. Педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката згідно із Законом України «Про освіту».

5.18. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають обов’язковій атестації, яка проводиться, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

5.19. У між атестаційний період відповідно до ст. 59 п.2 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники підвищують власну кваліфікацію, яка може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо).

5.20.За успіхи у роботі працівникам встановлюється матеріальне та моральне заохочення, відповідно до чинного законодавства.

5.21. Педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти

(також обслуговуючому персоналу за наявності коштів у місцевому бюджеті) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки.

5.22. Працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації, не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

 

 

 

 

6. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

6.1. Управління закладом дошкільної освіти здійснюють:

-  засновник або уповноважений ним орган;

-  керівник закладу освіти;

-  педагогічна рада;

-  вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.

6.2. Безпосереднє керівництво роботою закладу дошкільної освіти здійснює його директор, який призначається і звільняється з посади уповноваженим органом освіти з дотриманням чинного законодавства.

На посаду керівника закладу дошкільної освіти призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, вільно володіє державною мовою, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

6.3. Директор закладу дошкільної освіти:

-         організовує діяльність закладу освіти;

-         відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, що визначені Законом України “Про дошкільну освіту”, та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

-         затверджує освітню програму, схвалену педагогічною радою закладу

дошкільної освіти;

-         забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості

освіти;

-         є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу;

-         вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

-         розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу

дошкільної  освіти;

-         відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження

матеріально-технічної бази закладу освіти;

-         призначає на посаду та звільняє з посади працівників закладу дошкільної освіти, визначає їх функціональні обов’язки ;

-         видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює
їх виконання;

-         контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів

-         розвитку, виховання і навчання дітей до їх вікових, психофізіологічних
особливостей, здібностей і потреб;

-         контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;

-         затверджує штатний розпис та кошторис за погодженням з засновником;

-         затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові
інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;

-         забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм, правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;

-         забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського

контролю за діяльністю закладу освіти;

-         підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує

творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

-         організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;

-         щороку звітує про освітню, методичну, економічну і фінансово-

господарську діяльність закладу освіти на загальних зборах колективу та батьків, або осіб, які їх замінюють;

-         відповідно до ст.61 п.7 «Закону про освіту» України, установчих

документів та колективного договору, має право встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів тощо;

-         здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу.

6.4. Постійно діючий колегіальний орган у закладі дошкільної освіти – педагогічна рада.

До складу педагогічної ради входять: директор, педагогічні працівники,

 медичні працівники, інші спеціалісти.

Можуть входити голови батьківських комітетів.

Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки, або особи, які їх замінюють.Головою педагогічної ради є директор закладу дошкільної освіти. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

Педагогічна рада закладу освіти:

-         схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;

-         формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної

доброчесності;

-         розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;

-         визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;

-         затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;

-         обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;

-         затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

-         заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;

-         розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

-         визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;

-         ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

-         розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

-         має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

-         розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

6.5. У закладі дошкільної освіти можуть діяти:

-         органи самоврядування працівників закладу освіти;

-         органи батьківського самоврядування;

-         інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

6.6. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не рідше одного разу на рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу освіти – 2/3, батьків та представників громадськості – 1/3.

Термін їх повноважень становить один рік.

Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори (конференція) :

-         заслуховують звіти керівника закладу дошкільної освіти з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності;

-         розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-

господарської діяльності закладу дошкільної освіти;

-         затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку

дошкільного закладу.

6.7. За рішенням засновника відповідно до спеціальних нормативних актів у закладі освіти може створюватись наглядова (піклувальна рада). Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

 

7. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

7.1.Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей  закладу освіти.       

7.2. Заклад освіти забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:

-         статут закладу освіти;

-         ліцензії на провадження освітньої діяльності;

-         сертифікати про акредитацію освітніх програм;

-         структура та органи управління закладом освіти;

-         кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

-         освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

-         територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;

-         фактична кількість осіб, які навчаються в закладі освіти;

-         мова (мови) освітнього процесу;

-         наявність вакантних посад;

-         матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

-         результати моніторингу якості освіти;

-         річний звіт про діяльність закладу освіти;

-         правила прийому до закладу освіти;

-         умови доступності закладу освіти для навчання  осіб з особливими

освітніми потребами;

-         перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

-         інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

7.3. Заклад освіти оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження  та використання  всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік  товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальним законом.

 

8.ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

8.1. Заклад дошкільної освіти забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров’я спільно з спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки за погодженням з спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у галузі фінансів.

       8.2.Порядок забезпечення продуктами харчування і продовольчої сировини здійснює постачальник на підставі угоди із засновником відповідно до вимог санітарно-гігієнічних правил і норм.

8.3. У закладі дошкільної освіти встановлено 3- разове харчування.

8.4. Організація та відповідальність за харчування дітей у закладі освіти покладаються на  Висоцьку  сільську раду,сектор освіти, культури, молоді та спорту Висоцької сільради, а також на директора закладу дошкільної освіти.

8.5.Контроль і державний нагляд за якістю харчування у закладі освіти покладаються на Висоцьку сільську раду, відповідні органи управління охорони здоров’я .

8.6. Контроль за організацією та якістю харчування, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням

термінів, реалізації продуктів покладається на медичних працівників,

директора закладу освіти та громадську раду контролю за харчуванням.

8.7.Пільгові умови оплати харчування дітей у закладі дошкільної освіти для багатодітних та малозабезпечених сімей та інших категорій, які потребують соціальної підтримки, надаються за рішенням Висоцької сільської ради за рахунок коштів місцевого бюджету.

8.8. Порядок встановлення плати за харчування дитини у державному та комунальному закладі визначається центральним органом виконавчої влади.

 

9. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

9.1. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

9.2. До основних обов’язків медичних працівників закладу дошкільної освіти належать:

-         моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;

-         організація і проведення медичних оглядів, у тому числі, поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;

-         здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження;

-         медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та

протиепідемічного режиму;

-         проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

9.3.Заклад дошкільної освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

9.4.Органи охорони здоров’я, заклади охорони здоров’я разом з сектором  освіти, культури, молоді та спорту Висоцької сільської ради здійснюють контроль за дотриманням санітарного законодавства у закладі дошкільної освіти, щорічно забезпечують безоплатний медичний огляд дітей, моніторинг і корекцію стану їх здоров’я, несуть відповідальність за додержання санітарно-гігієнічних норм, проведення лікувально-профілактичних заходів у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форм власності.

 

 

 

 

10. МАЙНО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

10.1. Майно закладу дошкільної освіти становлять основні фонди, а також інші цінності, вартість та структура яких відображається у балансі.

10.2.Майно закладу дошкільної освіти є комунальною власністю Висоцької об’єднаної територіальної громади; право оперативного управління майном закріплене за органом управління освітою та може передаватись за рішенням засновника закладу освіти.

10.3.Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар,обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу дошкільної освіти.

10.4. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також Типовим переліком обов’язкового обладнання закладу дошкільної освіти, навчально-наочних посібників, іграшок, навчально-методичної, художньої та іншої літератури.

10.5. Будівлі, споруди, устаткування та інше майно, що належить до основних засобів закладу дошкільної  освіти, не може бути предметом застави, на нього не може бути накладене стягнення;

10.6. Об’єкти та майно комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

10.7. Збитки, завдані закладу дошкільної освіти, в результаті порушення майнових прав, громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються закладові за рішенням суду.

10.8. Засновник здійснює контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за закладом дошкільної освіти комунального майна, правомочністю дій стосовно комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності відповідно до чинного законодавства;

10.9. Відповідно до рішення Людинської сільської ради за №126 від 16.05.2012 року заклад дошкільної освіти має земельну ділянку площею 0,60 га, на якій розташоване приміщення закладу освіти, майданчики спортивний – 1, ігрові – 4, господарський двір, зони відпочинку, квітники.

 

11. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

11.1.Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про дошкільну  освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.

11.2. Фінансування закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Фінансова автономія закладу освіти в частині використання бюджетних коштів передбачає самостійне здійснення витрат у межах затвердженого кошторису, зокрема на:

- формування структури закладу дошкільної освіти та його штатного розпису;

- оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

- оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладу освіти;

- оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

- укладення відповідно до чинного законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу освіти.

11.3. Джерелами фінансування закладу дошкільної освіти можуть бути кошти:

– місцевого бюджету, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами

фінансування;

– батьків або осіб, які їх замінюють;

– добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб та

іншінадходження, не заборонені законодавством України;

– плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених

 договорів.

11.4. Заклад освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

Засновник закладу дошкільної освіти має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

        11.5. Заклад дошкільної освіти є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

11.6. Порядок ведення діловодства, бухгалтерського обліку, іншої статистичної звітності в дошкільному закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами МОН України та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належить заклад.

За рішенням керівника закладу освіти бухгалтерський облік може здійснюватись самостійно або через централізовану бухгалтерію. У разі самостійного ведення бухгалтерського обліку у закладі освіти утворюється бухгалтерська служба, яка діє відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Податкового кодексу України, Положення про бухгалтерську службу закладу освіти, затвердженого директором.

11.7. Заклад дошкільної освіти самостійно визначає потребу у матеріальних ресурсах і продуктах харчування, одержує їх на договірних основах, згідно з нормами, визначеними МОЗ України.

11.8. Штатні розписи закладу дошкільної освіти затверджуютьсясектором освіти, культури, молоді та спорту Висоцької сільської ради на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

11.9. Фінансова діяльність закладу освіти спрямована:

- на створення єдиного фонду виробничого і соціального розвитку;

- на формування єдиного фонду оплати праці;

- створення фонду матеріальних і прирівняних до них затрат.

11.10. Заробітна плата працівників закладу дошкільної освіти залежить від навантаження. Установлюється за результатами атестації у відповідності з єдиною тарифною сіткою оплати праці працівників бюджетних установ. Питання про надбавки і доплати вирішується директором за погодженням профспілкового комітету.

11.11.Педагогічним та медичним працівникам встановлюються щомісячні надбавки за вислугу років у розмірах:

-         понад три роки – 10 відсотків;

-         понад 10 років – 20 відсотків;

-         понад 20 років – 30 відсотків посадового окладу.

11.12. Заклад освіти відповідно до ст..61 п.6 «Закону про освіту» України, має право за рахунок власних надходжень та інших джерел, не заборонених законодавством, встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії та інші види заохочень.

11.13. Педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти за рахунок власних надходжень відповідно до ст..61 п.8 «Закону про освіту» України, може надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань. Умови надання такої допомоги визначаються установчими документами закладу освіти або колективним договором.

 

12. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

12.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері дошкільної освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

12.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу дошкільної освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості  освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».

Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу дошкільної освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

12.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу дошкільної освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Позаплановий  інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу дошкільної освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу дошкільної освіти у випадках, передбачених законодавством.

12.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу дошкільної освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

12.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу дошкільної освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

12.6. Заклад дошкільної освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу дошкільної освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

12.7. Засновник закладу дошкільної освіти або уповноважена ним орган:

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу дошкільної освіти;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу дошкільної освіти;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

13. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

13.1.Заклад освіти має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

13.2. Заклад освіти та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.

 

14. ЛІКВІДАЦІЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

14.1. Рішення   про   ліквідацію, реорганізацію чи перепрофілювання закладу дошкільної  освіти приймається засновником закладу відповідно до діючого законодавства України.

14.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а   у   випадках   ліквідації   за   рішенням   господарського   суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим  органом.

14.3. 3 моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження  з управління справами закладу дошкільної освіти. Ліквідаційна комісія складає баланс і подає його засновнику.

14.4.У разі реорганізації права та зобов’язання закладу дошкільної  освіти переходять до правонаступників, визначених управлінням освіти молоді та спорту Сарненської районної державної адміністрації.

14.5. При ліквідації  і реорганізації закладу освіти звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів згідно з трудовим законодавством України.

14.6.У разі ліквідації закладу дошкільної освіти вивільнені приміщення використовуються виключно для роботи з дітьми. Майно, яке є комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання, тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно для роботи з дітьми.

14.7.Заклад дошкільної освіти вважається ліквідованим , або реорганізованим з моменту внесення про це запису до Єдиного державного реєстру.

Немає коментарів:

Дописати коментар