Освітня програма

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ЗДО «Берізка»

2020 рік

 

ЗМІСТ

 

РОЗДІЛ 1. ВСТУП

РОЗДІЛ 2. НОРМАТИВНО-ПРАВОВА  БАЗА

РОЗДІЛ 3. ІНФОРМАЦІЙНІ ВІДОМОСТІ

РОЗДІЛ 4. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПЕДКОЛЕКТИВУ ДЛЯ

                    ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ    

                    РОБОТИ З ДІТЬМИ

РОЗДІЛ 5. ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВАНТАЖЕННЯ ТА ОЧІКУВАНІ 

                    РЕЗУЛЬТАТИ   НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

5.1. Навчальне навантаження

5.2. Гурткова робота

5.3. Перелік освітніх програм

5.4. Інноваційні технології та методики

5.5. Перелік, зміст і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна   

       послідовність їх вивчення

РОЗДІЛ 6. ФОРМИ  ОРГАНІЗАЦІЇ  ОСВІТНЬОГО  ПРОЦЕСУ

РОЗДІЛ 7.  КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

РОЗДІЛ 8. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

РОЗДІЛ 9. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

РОЗДІЛ 10. ОПИС МОДЕЛІ ВИПУСКНИКА ДОШКІЛЬНОГО  

                      НАВЧАЛЬНОГО   ЗАКЛАДУ

 

 

 

    РОЗДІЛ 1. ВСТУП

  Реформування соціально-економічної і політичної систем розвитку України припускає багатофункціональну перебудову всіх сфер діяльності, в тому числі, і освіти, яка потребує змін в організації та у змісті сучасного педагогічного процесу. Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Найпершим суспільним середовищем для дитини стає заклад дошкільної освіти, метою якого є забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоров’я, виховання ціннісного ставлення до природного й соціального довкілля, до самої себе, формування механізмів соціальної адаптації та творчого втілення в умовах життя в товаристві незнайомих дітей і дорослих. Дошкільна освіта як перша  самоцінна ланка має гнучко реагувати на сучасні соціокультурні запити, збагачувати знання дитини необхідною якісною інформацією, допомагати їй реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загальнолюдські й національні цінності.

    Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі закладу дошкільної освіти, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.

    Заклад дошкільної освіти ЗДО «Берізка» Висоцької сільської ради  розробив дану освітню програму для  визначення специфіки організації освітнього процесу, мети і завдання, змісту, форми освітньої діяльності відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти.

 Вважаємо, що на сучасному етапі слід приділяти особливу увагу і реалізації оновлених завдань, змісту співпраці педагогів і батьків, створенню умов оптимізації цього процесу. Тому освітня програма розвитку закладу дошкільної освіти «Берізка» визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.

 Програма розвитку на тривалий період часу дає змогу розгорнуто бачити перспективи, узгоджувати їх із досягненнями,  в єдиній площині переглядати уже зроблене, враховуючи новинки, що обов’язково з’являтимуться у дошкільній методиці. Дана програма є гнучкою, рухливою і служить допоміжним матеріалом при складанні плану на кожен майбутній новий навчальний рік.

    Освітня програма закладу дошкільної освіти розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,–Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Концепції Нової української школи.

Освітня програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом дошкільної освіти для досягненнями результатів навчання (набуття компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти).

Мета програми: створення інтегрованої освіти, що реалізує  право кожної дитини на якісну і доступну освіту, яка забезпечує організацію життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 1 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому періоді.

 Основні завдання програми:

·           створення належних умов для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;

·           удосконалення освітнього процесу за пріоритетним гуманітарно – природничим напрямом роботи.

·           підвищення ефективності фізкультурно-оздоровчої роботи;

·           забезпечення безпечних умов навчання і виховання дошкільників;

·           здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом впровадження педагогічних ідей В.Сухомлинського та інноваційних технологій;

·           удосконалення професійної компетентності педагогів як в умовах закладу освіти, так і в системі підвищення кваліфікації;

·           створення оновленого відповідно до вимог часу програмно-методичного забезпечення закладу;

·           збереження та розвиток мережі закладу дошкільної освіти для задоволення освітніх потреб громадян;

·           оптимізація роботи з батьківською громадськістю;

·           модернізація матеріально-технічної бази закладу освіти.

Перспективи виконання програми: сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу. Зокрема:

1.  Створення системи управління якістю освіти дошкільників шляхом введення: нових умов і форм організації освітнього процесу; нових освітніх технологій; оновлення методичного і дидактичного забезпечення, впровадження інноваційних технологій в освітній процес; зміцнення матеріально-технічної бази закладу;

2.   Створення системи консультування і супроводу батьківської громадськості  у питаннях: освіти і розвитку дітей дошкільного віку; підготовки дітей до шкільного навчання дітей; психолого-педагогічної компетентності  по вихованню і розвитку дітей.

3. Удосконалення стратегії і тактики побудови розвивального середовища, що враховує принцип динамічності, вікові психологічні і фізичні особливості вихованців та сприяє самореалізації дитини в різних видах діяльності.

 Структура програми – інформаційні відомості; основні освітні завдання; загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти; перелік, зміст і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх вивчення; форми організації освітнього процесу; опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти; інші освітні компоненти (за рішенням закладу дошкільної освіти).

Очікувані результати:  

 Для вихованців і батьків: 

·       кожному вихованцю будуть створені  умови для повноцінного особистісного росту;

·       міцний стан здоров’я дітей буде сприяти підвищенню якості їх освіти; забезпечення індивідуального психолого-педагогічного   супроводу кожної дитини;

·       кожна сім’я отримує  консультативну допомогу у вихованні і  розвитку дітей, право участі і контролю в освітній програмі ЗДО, можливість вибору додаткових програм розвитку;

·       якість сформованості ключових компетенцій буде сприяти успішному навчанню дитини в школі;

·       система додаткової освіти доступна і якісна.

Для педагогів:

·       кожному педагогу буде надана можливість для підвищення професійної майстерності;

·       кваліфікація педагогів дозволить забезпечити сформованість ключових компетенцій дошкільника;

·       буде подальший розвиток умов для успішного освоєння педагогічних технологій;

·       підтримка інноваційної діяльності.

РОЗДІЛ 2. НОРМАТИВНО-ПРАВОВА  БАЗА

Освітня діяльність  організовується відповідно до:

·       Законів України «Про освіту» та «Про дошкільну освіту».

·        Указу Президента України «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки» від 13.10.2015 № 580/2015.

·        Базового компонента дошкільної освіти .

Лист МОН України від 16.08.2019 №1/9-531 «Про національно-патріотичного виховання в закладах освіти у 2019-2020 навчальному році»

·       Наказу міністерства освіти і науки України від 20.04.2015р. №446 «Про  затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину в ЗДО».

·       Наказу міністерства освіти і науки України від 16.04.2018р. № 372 « Про затвердження Примірного положення про методичний кабінет ЗДО».

·       Положення про заклад дошкільної освіти (затв. постановою КМУ від 20.03.2003 № 305).

·        Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затв. наказом МОЗ від 24.03.2016 № 234).

·       Додатку до листа МОН України від 02.07.2019 №1/9-419 «Щодо організації закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти  (додаток до листа МОН України від 14.02.2019 1/11-1491)

·       Листа МОН від 02.09.2016 №1/9- 396 «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах».

·       Листа МОН від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти

·       Методичних рекомендацій щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців (додаток до листа МОН України від 11.10.2017 №1/9-546)

·       Листа МОН від 02.09.2016№1/9-454 «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у  дошкільних навчальних закладах».

·       Листа МОН від 19.04.2018 №1/9‑249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»

·       Листа МОН від 19.04.2018 №1/9-249 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»;

·       Листа МОН від 23.03.2018 № 283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи».

·       Постанови КМУ ЗДО Берізка» «7 від 21.02.2018 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти».

РОЗДІЛ 3. ІНФОРМАЦІЙНІ ВІДОМОСТІ

Людинський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Берізка» – навчальний комунальний  заклад, який забезпечує догляд за дітьми віком від 2 до 6(7)  років.

Юридична адреса закладу дошкільної освіти (ясел-садка) «Берізка» – с. Людинь, Дубровицького району, Рівненської області, 34123

e–mail –  tamaragodunko@gmail.com

Установчі документи закладу дошкільної освіти

Статут закладу дошкільної освіти

Свідоцтво про державну атестацію

Довідка про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, видана Державним комітетом статистики України.

Режим роботи закладу дошкільної освіти 5-ти денний з 9-ти годинним перебуванням дітей:  з  800 до 1700  год.

Мова навчання  дітей українська.

Навчальний рік у закладі розпочинається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року.

Літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

 Тривалість канікул – 122  дні:

літні – 92 календарні дні з 1 червня по 31 серпня;

осінні – 5 календарних днів з 28 жовтня по 01 листопада;

зимові – 20 календарних днів з 25 грудня  по 13 січня;

весняні – 5 календарних днів з 25 березня по 29 березня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.    

Проектна потужність закладу дошкільної освіти – 80 місць.

Функціонує 4 груп: 1 група  дітей раннього віку (від 2 до 3 років),

                                    3 групи дітей дошкільного віку (з 3 до 6 років).

Наповнюваність груп дітьми становить:

·           в групах раннього віку –  15 - 20  дітей;

·           в групах дошкільного віку загального розвитку –  60 – 65 дітей;

До послуг дітей в дошкільному навчальному закладі (яслах-садку) :

музично – фізкультурна зала – 56м2;

методичний кабінет

музейна кімната «Бабусина світлиця»

    4 ігрові майданчики;

     спортивний майданчик;

     медичний кабінет.

Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей чотирьох населених пунктів Висоцької сільської ради, забезпечує роботу консультаційного центру, а також є опорним закладом з питань Цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.

  РОЗДІЛ 4. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПЕДКОЛЕКТИВУ ДЛЯ

ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ

        Головною метою діяльності закладу освіти є забезпечення реалізації права на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку. Аналіз діяльності колективу, результати діагностування, перспективи розвитку закладу освіти та реальний стан освітнього процесу підтверджують необхідність продовжувати роботу колективу ЗДО над реалізацією науково-методичної проблеми

     «Постійне підвищення рівня професійної майстерності та інноваційної культури кожного педагога у вихованні цілісної, національно свідомої, творчої, життєво компетентної особистості дитини в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти».

  Для того, щоб охопити усі напрямки освітньої роботи визначено пріоритети діяльності закладу:

1. Забезпечення  методично-психологічного  супроводу наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах НУШ

2.Проведення роботи по створенню й підтримці сучасного освітнього простору, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини

3.Забезпечення формування у вихованців комунікативно-мовленнєвої компетенції, навичок спілкування та ефективної взаємодії з ровесниками та дорослими з допомогою  інноваційних  інтерактивних методів.

4.Удосконалення ігрових умінь кожної дитини, відповідно до її інтересів та особистісних якостей. Створення умов для різнобічного розвитку дитини у вихованні творчої особистості через ігрову діяльність.

5. Розширення і оновлення форм, видів та змісту співпраці з родинами, забезпечення прозорості і відкритості роботи закладу через контент веб-сайту, спільнот відкритих груп в соціальній мережі Facebоok.

6.Творчий вдумливий підхід до програми  «Українське довкілля»,  втілення в освітній процес інноваційних технологій.                                                                

7. Дотримання єдності вимог навчально-виховного характеру для забезпечення наступності і співпраці закладів дошкільної та середньої освіти;

ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ

·  Використання інноваційних технологій;

·  Взаємодія з батьками;

·  Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;

·  Блочно-тематичне планування освітнього процесу;

·  Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти

·  Здійснення  моніторингу якості надання освітніх послуг.

НА ЛІТНІЙ ПЕРІОД

·  Мета: Оздоровлення дитячого організму та забезпечення позитивного емоційного стану дітей в літній період зусиллями працівників закладу і батьків

·  Завдання:

·  Охопити системним оздоровленням  дітей закладу освіти  шляхом використання різноманітних засобів та форм загартування.

·  Продовжувати здійснювати соціальний розвиток дітей засобами ігрової діяльності.

·  Продовжувати організовувати самостійну художню діяльність дітей як засіб розвитку творчих здібностей.

ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ:

·  оптимізації рухового режиму;

·  розширення та поповнення розвивального середовища закладу освіти відповідно до вимог безпеки;

·  використання ігор з піском та водою;

·  самостійна ігрова та художня діяльність дітей.

Примірний режим дня для вікових груп ясел-садка «Берізка»

 в осінньо-зимовий період.

                      Вікові    групи                                                                 

Режимні процеси

І   

 молодша

ІІ молодша

   Середня   

  Старша

Ранкова зустріч дітей. Огляд. Ігри.

Спілкування. Самостійна діяльність.

800 – 830

800 – 830

800 – 830

800 – 830

Ранкова гімнастика.

830 – 840

830 – 840

840 – 855

840 – 855

Підготовка до сніданку. Сніданок.

840 – 900

840 – 900

855 – 910

855 – 910

Ігри. Самостійна діяльність. Підготовка до занять.

900 – 920

900 – 920

910 – 920

910 – 920

Заняття    (групові,  індивідуальні, індивідуально-групові, інтегровані)

920 – 1000

920 – 910

920 – 1010

920 – 1030

Прогулянка. Самостійна діяльність за інтересами. Індивідуальна робота.

1000 - 1145

1010 –1200

1010 – 1210

1030 -1220

Повернення з прогулянки. Водні процедури.

1145 -1200

1155 - 1210

1200 - 1215

1220 -1230

Підготовка до обіду. Обід.

1200- 1230

1210 - 1240

1215 - 1245

1230 -1300

Підготовка до сну. Сон.

1230 - 1500

1240- 1500

1245 - 1500

1300- 1500

Поступовий підйом. Оздоровчі процедури.

1500 – 1520

1500– 1520

1500- 1520

1500- 1520

Ігри - заняття Гурткова робота. Розваги. Самостійна діяльність.

1520 – 1610

1520 – 1610

1520 – 1610

1520 -1610

Полуденок

1610 – 1630

1610 –1630

1610 – 1630

1610- 1630

Прогулянка. Повернення додому.

1630 - 1700

1630 - 1700

1630 - 1700

 1630 -1700

Примірний режим дня для вікових груп ясел-садка «Берізка»

                                                       на літній період.

І молодша

ІІ молодша

Середня

Старша

Прийом дітей, огляд, ігри

8.00 – 8.30

8.00– 8.30

8.00– 8.30

8.00– 8.30

Ранкова гімнастика

8.30 – 8.40

8.30 – 8.40

8.30– 8.45

8.30 – 8.45

Сніданок

8.40 - 9.00

8.40 - 9.00

8.45 – 9.00

8.45– 9.00

Ігри, підготовка до занять, заняття (у підгруп. та  індивід), самостійна діяльність

9.00 - 9.30

9.00 - 9.30

9.00 - 9.45

9.00 - 9.45

Підготовка до прогулянки

9.30 - 9.40

9.30 – 9.40

9.45– 9.50

9.45 – 9.50

Прогулянка

9.40 -11.30

9.40 – 11.40

9.50 – 11.50

9.50 – 12.00

Заняття, ігри на свіжому повітрі

9.40 -11.30

9.40 – 11.40

9.50 – 11.50

9.50 – 12.00

Обід

11.50 – 12.20

12.00 – 12.30

12.10 – 12.35

12.10- 12.30

Сон

12.30 – 15.00

12.40 – 15.00

12.45 – 15.00

12.40 – 15.00

Поступовий підйом,

загартовуючі процедури

15.00 -15.30

15.00 – 15.30

15.00 – 15.30

15.00 – 15.30

 Ігри, самостійна

діяльність,розваги

15.30 -16.00

15.30 -16.00

15.30 -16.00

15.30 -16.00

Вечеря

16.00 -16.30

16.00 – 16.30

16.00 – 16.20

16.00– 16.20

Підготовка до прогулянки,

прогулянка

16.30 -17.00

16.30 -17.00

16.30 -17.00

16.30 -17.00

 РОЗДІЛ 5. ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВАНТАЖЕННЯ ТА ОЧІКУВАНІ   РЕЗУЛЬТАТИ   НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Особливості проведення занять в ЗДО «Берізка» та їх тривалість відповідають вимогам Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446).

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

·    у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

·    у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

·    у середній групі –20 хвилин;

·    у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10  хвилин.

 Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводяться фізкультурні хвилинки. Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа), чергуються із заняттями з музики та фізкультури.

У освітньому процесі використовуються такі види занять: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня.

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація  освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття дещо збільшується за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно у молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізкультури й музики. Тобто, щодня можна проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня. Не дозволено вимагати від дітей виконання домашніх завдань.

З метою повноцінного фізичного розвитку дітей, формування у них основ здорового способу життя шляхом оптимізації рухової активності і посилення опірності дитячого організму хворобам, заклад дошкільної освіти забезпечує проведення різнопланової фізкультурно-оздоровчої роботи у таких організаційних формах:

·     заняття з фізичної культури;

·     малі форми активного відпочинку під час організованої освітньої діяльності (фізкультурні хвилинки, фізкультурні паузи/динамічні перерви);

·     форми оптимізації рухової активності у повсякденному житті (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, рухливі ігри, заняття фізичними вправами, фізкультурні комплекси на прогулянках, походи за межі закладу освіти, дитячий туризм, фізкультурні свята і розваги, самостійна рухова діяльність, дні й тижні здоров’я, індивідуальна робота з фізичного виховання);

·     загартувальні й лікувально-профілактичні процедури.

Заняття з розвитку рухів проводяться вже з дітьми другого року життя двічі на тиждень тривалістю до 10 хвилин.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з третього року життя два рази на тиждень.

Тривалість занять для дітей у віці

·        від 2 до 3 років – 15 хвилин;

·        від 3 до 4 років – 20-25 хвилин;

·        від 5 до 6 років – 25-30 хвилин.

Найдоцільніший час для занять:

після сніданку – з 9-30 до 11-00

після денного сну – з 15-15 до 16-15.

Після денного сну діти також можуть відвідувати гуртки за інтересами. Тривалість проведення гурткової роботи – 15-25 хвилин залежно від віку дітей.

5.1. Навчальне навантаження

 

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено в розкладі занять закладу, який схвалюється рішенням педагогічної ради та затверджується директором закладу.

Навантаження на дитину

   

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень за

віковими групами

перша молодша
(від 2 до 3р
оків)

ІІ молодша
(від 3 до

оків)

середня
(від 4 до5р
оків)

старша
(від 5 до 6 (8) років)

Ознайомлення із соціумом

1

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

2

-

-

-

Логіко-математичний розвиток

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

3

3

3

Здоров’я та фізичний розвиток*

2

3

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

10

11

12

15

Максимальна кількість занять на тиждень

10

14

16

20

Примітки:

Художня література. 1 заняття на тиждень проводиться:

у І молодших групах інтегрується у заняття, освітньої лінії «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування»,

у II молодших групах вводиться, як окреме заняття за рахунок кількості занять освітньої лінії «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування»,

у середніх та старших групах, як окреме заняття за рахунок кількості занять освітньої  лінії  «Художньо-продуктивна діяльність».

 5.2. Гурткова робота

№ п/п

Напрями  навчально- виховного процесу

Назва гуртка

Керівник

1

Художньо-естетичний

« Олівець - малювець»

Хомич О.М.

2

         Образотворча діяльність

«Чарівний світ орігамі»

Мисько А.М.

3

Фізкультурний

«Степ-аеробіка»

Віднічук Л.І.

4

Театральна діяльність

«Маленькі актори»

Янковська А.П.

5

Здоров’язбережувальний

«Чудеса на піску»

Сокол Г.П.

Примітка: Час проведення занять гурткової роботи -  1530 -160 год

5.3. Перелік освітніх програм

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами. Необхідною умовою збереження і зміцнення усіх складників здоров’я, а отже й повноцінного і своєчасного розвитку фізичної, соціально-моральної, інтелектуально-пізнавальної, емоційно-ціннісної, творчої та інших сфер дитячої особистості є застосування в освітньому процесі закладу дошкільної освіти науково вивірених, експериментально апробованих інноваційних освітніх методик і технологій здоров’язбережувального і пізнавального спрямування.

          Комплексними освітніми програми:

- «Українське дошкілля» (нова редакція 2018 року), програма розвитку дитини дошкільного віку (за редакцією О.В. Низковської);

- «Впевнений старт» (нова редакція 2018року), (за загальною науковою редакцією Т.О. Піроженко ).

Парціальними освітніми програмами:

-«Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку (авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю.М.; за наукового редагування Рейпольської О. Д.);

-«Дитина у світі дорожнього руху», програма з формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього руху (авт. – Тимовський О.А., Репік І.А.);

- «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт. Лохвицька Л. В.);

- «Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт. – Лохвицька Л.В.)

5.4. Інноваційні технології та методики

Поряд з традиційними засобами навчання, виховання, оздоровлення дошкільників у практиці роботи нашого закладу знаходять місце інноваційні технології та методики.

Напрямок роботи

ПІБ педагога

Методика використання схем-моделей у лексико-граматичній роботі (О.Білан).

Сокол Г.П.

Впровадження провідних педагогічних ідей В.О.Сухомлинськогов освітній процес ЗДО

Мисько О.А

Театрально – ігрова діяльність в умовах сучасного закладу освіти

Янковська А.П.

Ейдетика в розвиткумовленнядошкільнят

Романська О.П.

Розвиток логічного мислення за Дьєнешем та Кюїзенером.

Мисько А.М.

Інноваційна технологія «Чудеса на піску» (Т.М.Грабенко, Т.Д.Зінкевич-Євстигнєєва)

Хомич О.М.

Методика навчання дітей розповіданню за схемами

( К.Крутій,Т.Ткаченко)

Віднічук Л.І.

Мета освітньої програми – реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(8) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Завдання програми – сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(8) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу

Структура програми – визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності.

Види діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями: «Ознайомлення із соціумом», «Ознайомлення з природним довкіллям», «Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо), «Сенсорний розвиток», «Логіко-математичний розвиток», «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування», «Здоров’я та фізичний розвиток». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями іособливостями вихованців.

Форми організації освітнього процесу

У  дошкільному навчальному закладі ЗДО «Берізка»   планування освітньої та організація життєдіяльності у  групах здійснюється  за режимними моментами з урахуванням освітніх ліній розвитку, які базуються на інтегрованому підході, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу. Тип заняття обирає вихователь відповідно до теми та мети.

Основними формами організованої навчально-пізнавальної діяльності у  закладі освіти визначено:

·     заняття різних видів;

·     індивідуальна робота з дітьми;

·     організовані дидактичні ігри у повсякденному житті;

·     ігрова діяльність;

·     екскурсії,  спостереження;

·     елементарні досліди, пошукова діяльність;

·     самостійна художня діяльність.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті дошкільної освіти, формуються очікувані результати навчання, які має реалізувати педагог у рамках кожної освітньої лінії.

5.5. Перелік, зміст і взаємозв’язок освітніх ліній,

       логічна послідовність їх вивчення

 Інваріантна складова

Інваріантна складова змісту дошкільної освіти формується на державному рівні і є обов’язковою для навчальних закладів різних типів і форм власності, що забезпечують реалізацію завдань дошкільної освіти. З огляду на важливість дошкільного дитинства як базового періоду для формування способів пізнання, розуміння та відображення внутрішньої (психічної) та зовнішньої (Всесвіт) картини світу, змістом Базового компонента дошкільної освіти визначено освітні лінії, що забезпечують засвоєння дитиною способів (механізмів) розвитку (саморозвитку), набуття знань, умінь і навичок дитини. Інваріантну частину змісту дошкільної освіти систематизовано за освітніми лініями «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини», що забезпечує неперервність змісту освітніх ліній дошкільної та початкової ланок. Виключення з інваріантної частини будь-якої з освітніх ліній порушує цілісність розвитку дитини на рівні дошкільної освіти і наступність її в початковій школі.

Освітня лінія «Особистість дитини» передбачає:

Формування позитивного образу «Я»,створення бази особистісної культури дитини,її активної життєдіяльності;

Виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь,культурно-гігієнічних,оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.

Освітня лінія «Особистість дитини» з урахуванням вікових особливостей вихованців реалізується через окремі заняття: «Я у світі» (розділи «Валеологія», «ОБЖД»), «Фізкультура», «Басейн», «Сенд-плей» (ранній вік).

Освітня лінія «Дитина в соціумі» передбачає:

Формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись в світі людських взаємин, готовності співпереживати і співчувати іншим.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» з урахуванням вікових особливостей вихованців реалізується через окремі заняття: «Я у світі» (розділи «Люди», «Сім’я», «Родина»), «Ознайомлення з довкіллям», «Довкілля».

Зміст освітньої лінії «Дитина в природному довкіллі» :

Містить доступні дитині уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» з урахуванням вікових особливостей вихованців реалізується через окремі заняття: «Ознайомлення з природою», «Довкілля».

Зміст освітньої лінії «Дитина в світі культури»:

Формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок , самостійності , культури та безпеки праці.

Освітня лінія «Дитина у світі культури» з урахуванням вікових особливостей вихованців реалізується через окремі заняття: «Малювання», «Ліплення», «Аплікація», «Я у світі» ( розділ «Народознавство»), «Музика», «Художня праця», «Господарчо-побутова праця».

 Зміст освітньої лінії «Гра дитини»:

Розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності , ініціативності, організованості і ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому.

Освітня лінія «Гра дитини» з урахуванням вікових особливостей вихованців реалізується через окремі заняття: «Художньо-театралізована діяльність», «Сюжетно-рольова гра», «Конструювання».

Зміст освітньої лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»:

Передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень , еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів довколишнього світу;

Спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» з урахуванням вікових особливостей вихованців реалізується через окремі заняття: «Сенсорика» (ранній вік), «Логіко-математичний розвиток»

Зміст освітньої лінії «Мовлення дитини»

Засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях.

Освітня лінія «Мовлення дитини» з урахуванням вікових особливостей вихованців реалізується через окремі заняття: «Художньо-мовленнєва діяльність» (ранній вік), «Розвиток мови», «Художня література», «Грамота, письмо» (старший дошкільний вік).

РОЗДІЛ 6. ФОРМИ  ОРГАНІЗАЦІЇ  ОСВІТНЬОГО  ПРОЦЕСУ

Набуття різних видів компетентностей дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 2-го року життя. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними освітніми лініями залежно від бажань та інтересу дітей.

Ініціатива  вихователя у виборі форм організації  освітнього процесу не обмежується. Від  педагогів  вимагається  уміння розподілити у часі діяльність малюків різних вікових груп, забезпечити особистісно-орієнтований, диференційований, індивідуальний, діяльнісний, інтегрований, ігровий та інші сучасні підходи до організації дитячої життєдіяльності у дошкільному навчальному закладі.

Ефективність освітнього процесу значною мірою залежить  від  дотримання розпорядку дня, раціонального поєднання і чергування в ньому різноманітних форм роботи з дітьми, доцільної організації рухового, санітарно-гігієнічного режимів та інших чинників.

Форми організації освітнього процесу: дидактичні ігри, екскурсії, квести, екологічна стежина, пішохідні переходи, прогулянки, свята, розваги, гуртки, екологічні проекти, сюжетно-рольові ігри, інсценізації, заняття.

Типи занять: фронтальні; групові; індивідуально-групові; індивідуальні.

Види занять: інтегровані, комплексні, тематичні, комбіновані.

Розподіл фронтальних,  індивідуально-групових занять на тиждень проводився згідно обсягу навантаження на одну дитину.

Основні форми організованої навчально-пізнавальної діяльності:

заняття різних видів (в тому числі інтегровані контрольні заняття);

гурткова робота;

індивідуальна робота у повсякденні;

організовані дидактичні ігри у повсякденному житті;

перевага ігрової діяльності над іншими;

екскурсії у природне і соціальне довкілля, спостереження у повсякденні;

елементарні досліди, пошукові ситуації.

Для того, щоб охопити усі напрямки освітньо – виховної роботи визначено пріоритети діяльності закладу дошкільної освіти:

Створення  належного розвивального простору для повноцінного розвитку кожної дитини.

Дотримання єдності вимог навчально-виховного характеру для забезпечення наступності і співпраці закладу дошкільної освіти та школи.

Інтеграція родинного та суспільного дошкільного виховання.

Творчий вдумливий підхід до програми  «Українське дошкілля»,  втілення в навчально-виховний процес інноваційних технологій та власних педагогічних напрацювань.

Забезпечення національного характеру виховання, що сприяє вихованню патріотів.

Поліпшення педагогічно – психологічної освіченості батьків.

Соціалізація дошкільників  шляхом сприяння  їх особистісному росту та посиленню роботи психологічної служби закладу дошкільної освіти.

Формування всебічно розвиненої особистості з молодшого дошкільного віку, шляхом запровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій.

Принципи організації роботи з дітьми:

-єдність розвитку, виховання, навчання і оздоровлення дітей;

-особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості дитини;

-єдність закладу освіти та сім’ї в вихованні дітей;

-наступність і перспективність між дошкільною і шкільною освітою;

-відповідність змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти особливостям розвитку та стану здоров’я кожного вихованця закладу.

 Принципи взаємодії педагогів з дітьми

- Доброзичливе, уважне і лагідне відношення до кожної дитини.

- Повага особистості дитини, його прав, гідності.

- Встановлення з кожним вихованцем довірливих взаємовідносин.

- Формування у дітей позитивного відношення до ровесників, схвалення проявів у дітей співчуття, співпереживання.

- Створення кожній дитині атмосфери емоційного комфорту.

- Звернення до кожної дитини тільки на ім’я, підкреслюючи при цьому його гідність.

- Відмічати будь-які позитивні досягнення дитини, не порівнювати їх з досягненнями інших дітей.

- Розуміння ситуації, в яких дитина може досягнути успіхів, допомогти йому самоствердитися.

- Несхвалення відносяться тільки до окремих дій дитини, але не адресуються на його особистість.

- Не допустимі негативні дисциплінарні методи, які залякують, ображають, принижують дітей. Дитячий садок – друга домівка дитини, зробіть все, що йому було в цьому домі тепло і затишно.

РОЗДІЛ 7.  КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

1.

Кількість працівників усього

22

обслуговуючий персонал

13

педагогічний персонал

9

2

Стаж роботи педагогів

 

 

до 10 років

1

 

10-20 років

1

 

20-30 років

6

 

більше   30 років

1

3

   Освітній рівень :   вища освіта

3

 

                  середня спеціальна

6

 

                  навчаються у вузах

-

4

    Категорія:  вища

1

 

                    І

1

 

                   ІІ

1

В закладі дошкільної освіти методична робота з кадрами спланована по трьох напрямках:

-           підвищення педагогічної майстерності,

-           удосконалення професійної творчості,

-           самоосвіта.  

Використані колективні та індивідуальні форми організації методичної роботи з педагогічними кадрами. Освітньо-виховна та методична робота підпорядкована  річним завданням. Атестація педагогічних працівників  проводиться відповідно до ст.54 Закону України «Про освіту» р.6.ст.30 Закону України «Про дошкільну освіту» та Типового положення  про  атестацію педагогічних працівників, затвердженого в Міністерстві освіти і науки України від 06.10.2010 №930, зареєстрованого у Міністерстві  юстиції  України 14.12.2010 року №1255-18550, згідно перспективного плану на 5 років у зазначені терміни.

Колектив закладу дошкільної освіти налаштований на працю в режимі розвитку, відновлення, впровадження інновацій.

Наступність в роботі між  ланками дошкільної та шкільної освіти  (ЗЗСО та ЗДО) відбувається   в умовах освітньої реформи «Нова українська школа», що здійснюється Міністерством освіти і науки України.  Важливим завданням закладу дошкільної освіти в цьому плані  є забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини у період передшкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя.

РОЗДІЛ 8. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Предметно-розвивальне середовище в ЗДО відповідає вимогам. Створення сприятливого для розвитку оточення  в закладі включає в себе розумну і красиву організацію простору і його елементів: дитячі іграшки, дитячі меблі, дитячі книжки, дитячі малюнки тощо. Дітям доступні всі функціональні елементи простору закладу, що спонукає їх до активної предметно-практичної діяльності, прояву творчості, креативності. В групових кімнатах простір поділено на окремі осередки, які пов’язані між собою. Наповнення осередків перед початком навчального року змінено згідно з віковими особливостями дітей конкретної групи.

При організації та облаштуванні життєвого простору у групових приміщеннях педагогами враховується його значимість для становлення особистості дитини, формування її смакових уподобань. Для забезпечення потреби дітей варіативно використовувати простір, виявляти свої інтереси  вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрового, самостійної художньої діяльності, літературно-театрального, пошуково-дослідницького тощо.

При оформленні приміщень педагогами враховано вимоги відповідності предметно-розвивального середовища віковим особливостям вихованців. Змістовне та естетичне оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень є однією із складових  розвитку естетичних почуттів, естетичних оцінок та естетичного ставлення дитини до оточуючого.

В кольоровій гаммі приміщень для дітей використані теплі та спокійні тони. Цікаві конструкції дитячих меблів в ігрових, навчальних та природничих осередках створюють єдиний ансамбль, який органічно вписується в загальний стиль оформлення закладу в цілому.

  Основними музичними  інструментами, які використовуються під час занять, є фортепіано, баян. У музичному залі наявні акустична система.

Для задоволення потреб художньо-естетичного спрямування є костюми для свят та музичних ігор-драматизацій. Ширми використовуються для показу театрів дітям та самими дітьми при організації самостійної театралізованої діяльності.

Фізкультурний зал використовується для проведення фізкультурної та спортивної роботи з дітьми: ранкова гімнастика, фізкультурні заняття, фізкультурні та спортивні розваги і свята. Робота музично- спортивного залу регламентується розкладом (заняття, розваги, ранкова гімнастика).

Згідно типового проекту будівлі до складу групових приміщень входять приймальні кімнати з індивідуальними шафами для одягу дітей та полицями для взуття; ігрові кімнати з набором меблів, центрами дослідницької діяльності, ігровими та іншими центрами; спальні та санітарно-побутові приміщення. Всі приміщення групових кімнат відповідають санітарним, педагогічним, естетичним вимогам. Всі групові приміщення  обладнано  меблями відповідно зросту дітей, сантехнікою, а також наочно-дидактичними посібниками, художньою літературою, спортивним обладнанням, іграшками тощо.

Все обладнання майданчиків закріплено надійно і придатне для використання в освітньому процесі за умови  дотримання правил безпеки життєдіяльності під час проведення прогулянок та занять з фізкультури у теплу пору року. Для дітей створено необхідні умови для проведення прогулянок, занять з фізичної культури, прогулянкові майданчики відповідають нормам і правилам з охорони праці, безпеки проведення занять, а також віковим особливостям дітей. Педагогічний персонал ознайомлений з правилами безпеки та інструкціями з безпеки під час проведення прогулянок з  та занять з фізичної культури.

РОЗДІЛ 9. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

     Основними результатами розвитку закладу освіти будуть системні позитивні зміни, зокрема:

 – вдосконалення змісту дошкільної освіти;

 – морально-духовний розвиток дитини, виховання в неї ціннісного ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатності приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал;

 – сформованість свідомого ставлення батьків та дітей до необхідності збереження власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення рівня валеологічної освіти;

 – підвищення рівня професійної підготовки вихователів з формування духовної, моральної, правової культури дошкільника;

 – раціональне використання ідей передового досвіду та розробка власних педагогічних технологій, що сприятимуть підвищенню якості знань дошкільників;

 – систематичне включення ІКТ в освітній процес ЗДО;

 – результативність надання додаткових освітніх послуг;

 – активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу;

 – зміцнення матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти.

    Моніторингове дослідження про результати виконання основних завдань програми буде здійснюватися у формі звіту на сайті закладу.

РОЗДІЛ 10.   ОПИС МОДЕЛІ ВИПУСКНИКА

                     ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО   ЗАКЛАДУ

Модель – це рівень навченості дитини, забезпечений реалізацією освітніх ліній  Базового компонента дошкільної освіти.

§   Модель «Особистість дитини»:

§   сформований позитивний образ «Я», створена база особистісної культури дитини, активність у всіх сферах життєдіяльності; дитина позитивно ставиться до своєї зовнішності, сформовані основні фізичні якості, рухові уміння (вміє стрибати, бігати, розвинена гнучкість тощо); культурно-гігієнічні, оздоровчі та навички безпеки життєдіяльності; сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

§   Модель «Дитина в соціумі»:

- сформовані навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим;

- з’явився інтерес та вміння розуміти інших, долучається до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднує з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінює власні можливості, поважає бажання та інтереси інших людей, уміє узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства.

§   Модель «Дитина у природному довкіллі»

- має уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвинута емоційно-ціннісна відповідальність екологічного ставлення до природного довкілля;

- має уявлення про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи;

 – виважено ставиться до рослин і тварин; готовий включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;  дотримується правил природокористування. 

§   Модель «Дитина у світі культури»:

- сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвинуті творчі здібності, сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійності, культури та безпеки праці;

  - сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів; виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, володіє  навичками практичної діяльності, культурою споживання;

§   Модель «Гра дитини»:

- розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;

- задоволений від ігрових уподобань має  дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами, спонукає до обміну думками; оцінює себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.

§   Модель «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»:

- сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу. Дитина здатна застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігровій, трудовій, сенсорно-пізнавальній, математичній тощо), володіє способами пізнання дійсності; розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне мислення;  прагне до пошуково-дослідницької діяльності; має елементарні математичні уявлення цілісної картини світу; має компетентну поведінку в різних життєвих ситуаціях.

§   Модель «Мовлення дитини»:

- має сформовану  культуру мовлення та спілкування; володіє елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях.  Мовленнєва діяльність складається із різних видів говоріння та слухання; має сформовані мовленнєві вміння і навички; оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими; виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.

§   Сформованість загально-навчальних умінь і навичок:

Дитина переходить від репродуктивної до продуктивно – творчої діяльності; сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету, яка  стоїть; планує і виконує необхідні дії; контролює та оцінює свої результати; розвинені пізнавальні можливості; потребує емоційного контакту та підтримки дорослого; прагне до утвердження у новій соціальній ролі;  має організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі; виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками.

§   Домінуючий спосіб мислення випускника:

Мислення наочно – дієве, при якому дитина діє не з конкретними предметами, а з їх образами та уявленнями; мислення формується на основі здатності диференціювати реальні об’єкти і план моделей об’єктів, що відображають дані об’єкти; співвідносить оригінал з уявними моделями, мислить схемами, які зберігаються на основі сприйняття, послідовного аналізу, синтезу та узагальнення; формуються навички логічного мислення на основі оперування абстрактними категоріями.

§   Рівень сформованості компетенцій випускника

Дитина прагне до ознайомлення з суспільним довкіллям та працею (сформовані навички самообслуговування, долучається до господарсько-побутової праці, вміє взаємодіяти з однолітками, приймати рішення і ставити цілі), сформоване відповідальне ставлення до життя, що є основою активної громадянської позиції, набуває життєвий досвід шляхом взаємодії з предметами та соціальним світом.

Процедури контролю

Процедурою контролю є відстеження й поточна регуляція, спостереження за станом керованого об’єкту, що відбувається у вигляді освітнього моніторингу (інтерв’ю, бесіди, тестування, анкетування, опитування тощо).

Мета моніторингу: відстеження динаміки змін та їх спрямування на запланований результат.

Якість реалізації Освітньої програми визначається за численними параметрами, основними з яких є цілісний гармонійний розвиток дитини дошкільного віку та її готовність до наступної ланки освіти – Нової української школи.

Факторами оцінювання знань дітей є зміст освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти, що містять сумарний кінцевий результат набутих компетенцій випускником ЗДО перед вступом його до школи: здоров’язбережувальна особистісно-оцінна, родинно-побутова, соціально-комунікативна, природничо-екологічна, предметно-практична, художньо-продуктивна, ігрова, сенсорно-пізнавальна, фонетична, лексична, граматична, діамонологічна, мовленнєва компетенція, комунікативна компетенція.

 Висновки за підсумками моніторингового дослідження рівня компетентності дітей фіксуються у протоколі.

 

Розробник освітньої програми: вихователь-методист Мисько Аліна Миколаївна

 

Немає коментарів:

Дописати коментар