Сторінка музичного керівника


Керівник музичний
Остапович Інна Валеріївна

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину та воєнного стану

 

Дистанційна робота з дітьми та батьками групи ранього віку

1. Руханка « Плескаймо в долоньки» https://www.youtube.com/watch?v=CNgA4pLzNMI

2. Пісні « Сонечко», « Краплинки » https://www.youtube.com/watch?v=9bJUYE0NTS8&t=11s

https://www.youtube.com/watch?v=KZsglJrZSkI

1. Музична казка « Ріпка»

https://www.youtube.com/watch?v=An_saaTmRNc&t=26s

1. Рухлива гра « Сонечко і дощик »

https://www.youtube.com/watch?v=nATN1XE49H4

1. Музично-дидактична гра « Кого зустрів колобок»

https://www.youtube.com/watch?v=DPWm7PNML9Y

Дистанційна робота з дітьми та батьками груи молодшого віку

1. Фізкульт хвилинка « Бедрик»

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

1. Руханка «Гусі-потягусі»

https://www.youtube.com/watch?v=Hxaxd229Kt8

1. Пісні « Сонечко» та «Хмарка»

https://www.youtube.com/watch?v=sjLJHn0MuXc

https://www.youtube.com/watch?v=1XmPAHGe2ss

1. Музичний мультик «Соломяний бичок»

https://www.youtube.com/watch?v=EIeFAwwHaFw&t=2s

1. Музично-дидактична гра «Теремок»

https://www.youtube.com/watch?v=BsxYErD3MJo

Дистанційна робота з дітьми та батьками групи середнього віку

1. Фізкульт хвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=xTIVznmnHok&list=PL5E8LrSI9SmQRg1xyxpIMuHn7yc059j5G&index=41

1. Пісня до свята Великдень «Ой візьму я писачок»

https://www.youtube.com/watch?v=meY_AmeKqbw&t=11s

1. Пісня « Кульбабка»

https://www.youtube.com/watch?v=fkLTiihMbHQ

1. Музично-дидактична гра «Музичний магазин»

https://www.youtube.com/watch?v=C_eE6U8gals&list=PLjwPdwtopeGDLao9WE60_ViR0fHghyyd8

1. Мультик про музичні інструменти

https://www.youtube.com/watch?v=g2aPGE9fqRs&t=1s

1. Слухаємо звуки музичних інструментів

https://www.youtube.com/watch?v=16xkBg1AmrE

1. Весела руханка « Якщо сонце усміхається тобі»

https://www.youtube.com/watch?v=pxKkWJtB90M&list=PLElG6fwk_0UnUQzb9Y5mM3p0TJ_Tu2Oe2&index=8

Дистанційна робота з дітьми та батьками групи старшого віку .

1. Ранкова руханка

https://www.youtube.com/watch?v=Y1RCPEhzR70&list=PLElG6fwk_0UnUQzb9Y5mM3p0TJ_Tu2Oe2&index=7

1. Ритмічна вправа- поспівка « Ніжки та долоньки»

https://www.youtube.com/watch?v=_iTeT9jXgtw

1. Пісні до свята Великдень « Розмалюю писанку» та « Велекодній цвіт»

https://www.youtube.com/watch?v=0WArsrfo07Y

https://www.youtube.com/watch?v=SEGACnctTHM

1. Мультик про музичні інструменти

https://www.youtube.com/watch?v=g2aPGE9fqRs&t=1s

1. Весела руханка « Разом з нами»

https://www.youtube.com/watch?v=WgeIYPTpRYU&list=PLElG6fwk_0UnUQzb9Y5mM3p0TJ_Tu2Oe2&index=9

1. Вчимо музичні інструменти

https://www.youtube.com/watch?v=06B4Xd2ftfQ

1. Музично-дидактична гра «Впізнай музичний інструмент»

https://www.youtube.com/watch?v=j-3JooDFkJw&list=PLjwPdwtopeGDLao9WE60_ViR0fHghyyd8&index=7

Цікаві статті для батьків усіх груп :

https://mini-rivne.com/mocart-dla-batkiv-ta-ditej/

https://central-ua.tv/news/29155/

https://ukr.media/psihologiya/399199/

https://www.youtube.com/watch?v=LpzgmXkUZN0

https://www.youtube.com/watch?v=VCGpuMYGdCo

https://www.youtube.com/watch?v=lzbQgwjy8wc&t=7s

ПІСНЯ «СОНЕЧКО»

Сонечко, сонечко

З неба усміхається!..

Сонечко, сонечко

До малят вітається!..

 

Сонечко, сонечко

На сопілці грає!..

Сонечко, сонечко

Пісеньку співає!..

Сонечко, сонечко

Наше золотеньке,

Світи, світи, сонечко,

Діточкам маленьким!

Сонечко, сонечко

З неба усміхається!..

Сонечко, сонечко

До малят вітається!..

ПІСНЯ «КУЛЬБАБКА»

Муз. Н.МАЙ.

1.Росла кульбаба у садочку,

Неначе сонечко в траві,

І золоту свою сорочку

Плела до самої зорі.

Приспів:

А сонце зранку шепотіло:

Кульбабо-доню, не журись!

Як стануть в тебе коси білі —

Ти в небо синє полетиш!

2.В кульбаби коси посивіли,

Неначе білий-білий сніг,

Лети до сонця, квітко мила,

Та повертайся на весні!

Приспів.

3.Летить, летить вона по небу

І каже сонечку: Привіт!

І щастя більшого не треба,

Ніж в синім небі так летіть

ПІСНЯ  «ОЙ ВІЗЬМУ Я ПИСАЧОК»

1.Ой, візьму я писачок,

Розпишу яйцю бочок.

Ось така, ось така         |

Вийшла в мене писанка!     | (2)

2.Наша курочка з села

Ще яєчок принесла,

Напишу писанок             |

Повен-повен козубок!       | (2)

3.Намалюю гребінці, ружі,

Хвильки, баранці,

І зірки, і дубки,          |

І пшеничні колоски!        | (2)

4.Понад гори зацвіте

Квітка — сонце золоте.

А на сині небес забринить: |

Христос Воскрес!           | (2)

5.Напишу я писанок,

Кольорових, як вінок,

І для подруг моїх,         |

І для  братиків малих!     | (2)

6.Сяє писанками день,

Дзвони дзвонять:

Дзень-дзелень!

Із Великоднем всіх:        | (2)

І великих, і малих

Браім Олени Володимирівни

Музичний калейдоскоп для дітей групи раннього дошкільного віку

Доброго ранку любі малята!

Гімнастика з елементами самомасажу.

Добрий ранок! (повертаються до дорослого )

Посміхнись скоріше  ( розводять руки в сторони )

І сьогодні цілий день  (плескають ) буде веселіше.

Розітремо ручки, (рухи за текстом) носик і щічки.

Будемо вродливі, (поступово піднімають руки),

Як весняні квіти. «Ліхтарики»

Розітрем долоньки — сильніше, сильніше,

А тепер поплескаєм — дужче, cміливіше.

Вушка потремо, здорові будемо,

Посміхнемось знову  (посміхаються )

Будьте всі здорові!!!  (розводять руки в сторони)

 

Потанцюйте разом з Ронікою веселу руханку «Гусі-потягусі» —

https://www.youtube.com/watch?v=Hxaxd229Kt8

 

Подивіться відео, як весело літають в небі пташки, та послухайте музику, яка називається «Пташки».

Музика Г. Фріда «Пташки» — https://www.youtube.com/watch?v=MyqMM4vi2V0

 

Пташки прокинулись та полетіли високо в небо привітатись з сонечком. Давайте разом з пташками заспіваємо для сонечка пісеньки.

Пісня «Сонечко» —  https://www.youtube.com/watch?v=9bJUYE0NTS8

Пісня «Потяг у казку» — https://www.youtube.com/watch?v=pwxI8Sra0GY

А каченятка запрошують малят до таночка.

Танок маленьких каченят — https://www.youtube.com/watch?v=vhRYw-mri7I

Сонечко зраділо та бажає з вами пограти.

Музична гра «Сонечко і дощик» — https://www.youtube.com/watch?v=nATN1XE49H4&t=13s

Молодці, діти, впорались із завданням.

Додадково для вас  музичні цікавинки.

1.Відгадайте загадку.

Не злякався вовка він.

Хоч пішов у ліс один.

А лисиці на зубок.

Все ж потрапив …(КОЛОБОК)

Уважно слухаючи  музику, відгадайте кого зустрів колобок та покажіть рухами.

2.Музична казка-гра Кого зустрів колобок — https://www.youtube.com/watch?v=DPWm7PNML9Y

Релаксуйте разом з батьками.

3.Весняний релакс (Танок квітів) — https://www.youtube.com/watch?v=ryUxrFUk6MY

4.Розмалюй музичні розмальовки.

 

Музичний калейдоскоп для дітей груп середнього дошкільного віку

Рано-раненько сонечко встало,

Доброго ранку всім побажало!

Руханка «Вверх і вниз» — https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk

Сьогодні, мої любі діти, я хочу всіх вас запросити

У царство музики величне, чарівне гарне й фантастичне.

Серед безліч звуків, що ми чуємо кожного дня, є шумові та музичні звуки.

Шумові та музичні звуки — https://www.youtube.com/watch?v=aDCtEbf2kDQ

З музичних звуків створюється музика, яка може звучати по різному, давайте пригадаємо як саме.

Весело та сумно — https://www.youtube.com/watch?v=zQujCHTNc0k

Тихо та голосно — https://www.youtube.com/watch?v=EHLNLjKkQ08

Швидко та повільно — https://www.youtube.com/watch?v=WXeOcCJZUqQ

Високо та низько — https://www.youtube.com/watch?v=1lYKls2OmgI

Пропоную вам уважно послухати музичний твір В. Волкова «Сонячний зайчик», та розповісти про нього. Як звучить музика?

Муз. В. Волкова «Сонячний зайчик» — https://www.youtube.com/watch?v=sBMs50MvhEw

До вас завітала чарівна фея і хоче з вами поспівати.

Поспівка від феї — https://www.youtube.com/watch?v=npDraef6h6U

Пісня «Чудова країна» — https://www.youtube.com/watch?v=dL0leBk3Vsc

Уявіть що у вас за спинкою також є крильця як у феї та разом з жучком-сонечком вставайте до веселої руханки.

Руханка «Бедрик» — https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

З допомогою дорослих спробуйте виконати ритмічну вправу оплесками «Пасхальні подаруночки». Запам’ятате, великі паски-повільні оплески, маленькі крашанки-швидкі.

Пасхальні подаруночки (ритмічний оркестр) — https://www.youtube.com/watch?v=u0K2hT2LKRc&list=PLnvOF2xl_jNuDsIbp0IM_1ZIFGMGsi8u2&index=32

Наша музична подорож підійшла до свого завершення. Дякую вам, діти, що були активними, уважно слухали музику, вправно виконували завдання.

Музичні цікавинки.

1. Розмалюй та назви інструменти;

2. Лабіринти (знайди доріжки інструментам);

Казочка «Сонячний зайчик» — https://www.youtube.com/watch?v=tJw4L79w93g

Музичний калейдоскоп для дітей груп старшого дошкільного віку

Музика – це мистецтво. Вона робить наше життя гарнішим. А що можна робити під музику? Звісно співати, танцювати, сумувати, мріяти, веселитись….

Руханка «Тук-тук» — https://www.google.com.ua/search?client=opera&q=руханка+тук+тук&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Діти, давайте з вами згадаємо, як про музику кажуть у народі.

Прислів’я про музику.

· Музика – це мова всього людства.

· Яке життя – така і музика.

· Весело співається — весело живеться.

Ви вже знаєте звідки  береться музика — її створює композитор, а знаки, за допомогою яких записується музика – нотами.

Відомий композитор Д. Кабалевський говорив, що музика – бурхливий океан звуків, що тримаються на трьох китах, це марш, танок, та пісня.

Пісня та марш — https://www.youtube.com/watch?v=Pn6YNdZ5J0A

Танець — https://www.youtube.com/watch?v=txbw-yVP0hc

Уважно подивіться відео та послухайте музичний твір, що написав композитор Дмитро Кабалевський – «Клоуни», та опишіть який цей твір, до якого кита (жанру в музиці) ми можемо його віднести.

Д. Кабалевський «Клоуни» — https://www.youtube.com/watch?v=y-TG_9gqIz4

Тренуємо голос. Незабуваємо про правельну поставу під час співу, дихання, спів без напруги.

Розспівка «Зозуленька» — https://www.youtube.com/watch?v=JncDqAolbdk

Пісня «Весна» — https://www.youtube.com/watch?v=EDbaMgcs9is

А тепер давайте розважатись.

Руханка «Якщо ти щасливий» — https://www.google.com.ua/search?client=opera&q=якщо+ти+щасливий&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Які види інструментів ви знаєте? (духові, струнні, клавішні, ударні—шумові). Я пропоную вам уявити себе музикантами, та пограти в гру.

Музично-дидактична гра «Музичний магазин» (впізнай музичний інструмент) — https://www.youtube.com/watch?v=C_eE6U8gals

Клоуни завітали до вас в гості та принесли цікаві ритми ( великі фігури – повільно, маленькі — швидко), спробуйте їх відтворити оплесками.

«Циркові ритми» — https://www.youtube.com/watch?v=d_eDY2WmPKE

Сопілочка грає та до гри вас закликає.

Музична гра «Сопілочка» — https://www.youtube.com/watch?v=IjLjTcSMn5w

 

Консультація для батьків :«Поринаємо у світ музики за допомогою казки»

Музична казка про Мажор і Мінор

Сталася ця історія дуже давно.  У одному славному містечку на березі річечки з красивою назвою Мелодія жили-поживали нотки. Було ноток всього сім.

Жили вони дружним нотним станом, не сумували. Веселими були нотки, багато пісеньок вигадували і частенько виступали на різних святах.

Одного дня навесні, коли на деревах стали з’являтися листочки, а на галявинах розпустилися перші квіти, нотки вирішили влаштувати пісенний фестиваль.

Скрипковий Ключ Музикашка запросив нас всіх взяти участь у святі.

— Чим слухачів радувати будемо? — запитав він у присутніх на галявині ноток. — Нові пісеньки вигадали?

— Звичайно, звичайно! — загаласували нотки. — Ми всі написали багато різних пісеньок: і веселих, і сумних.

— Ну що ж, — похвалив їх Скрипковий Ключ, — призначимо день репетиції. Кожна з вас заспіває свої пісеньки. Відберемо кращі і складемо концертну програму.

Вирішили зібратися в суботу на галявині біля річки. День вихідний, ноткам не потрібно буде бігти в музичну школу.

Але ні в суботу, ні в неділю зібратися на галявині ноткам не вдалося. Річ у тому, що в піднебінні оселилася грізна чорна Хмара( музкерівник викладає грізну хмару) і з ранку до вечора поливала все довкола осоружним холодним дощем. Дощ то посилювався, то припинявся ненадовго. Все довкола було мокрим, і нотки зовсім засумували.

— Що ж нам робити? — запитувала у всіх нотка МІ, — як же тепер репетирувати? Стільки грязюки довкола!

— Нічого, — утішала всіх нотка СОЛЬ, — не вічно ж цей дощ тривати буде! Сонечко вигляне, і все налагодиться.

— Як же, налагодиться, — вступила в розмову нота ФА, — дивитеся, яка ця Хмара величезна, незграбна. Вона ні за що з піднебіння сама не піде. Потрібно її як- небудь  прогнати.

— Як же її прогнати? Ми ж маленькі, нам з нею не впоратися, — пропищала нотка СІ.

— Треба на допомогу Вітер покликати. Вже він-то її прожене.

— Як же ми його покличемо? — вигукнули ДО і РЕ разом. Він гуляє невідомо де, щось його давненько не видно.

— Напевно, до моря відлетів повітрям морським подихати, — підсумувала МІ. Треба своїми силами справлятися.

— А знаєте що? — запропонувала завжди весела ЛЯ, — давайте ми Сонечко покличемо, воно Хмару і прожене!

— Як же ми його покличемо? — заторохтіли нотки, — та хіба воно нас почує?

— Ми йому пісеньку заспіваємо: веселу, барвисту, веселкову. Сонечко такій пісеньці зрадіє і вийде на піднебіння. Давайте, ноти, вибирайте собі кольори за смаком. Пісеньку вигадуватимемо.

Зраділи нотки. Відправилися по своїх кімнатках вбрання собі підбирати. І ніхто з них не помітив, що весь цей час їх розмову уважно слухав завжди похмурий дід Мінор. Дуже йому не хотілося, щоб на піднебінні Сонечко сяяло.

-Куди приємніше грозова Хмара! — роздумував Мінор, — сумно, сиро, спати хочеться. Благодать! Бач, чого ці вертихвістки придумали. Не бувати тому! Не бачити їм Сонечка!.

Задумав Мінор перешкодити ноткам. Поки вони по своїх кімнатах убиралися, викрав він веселушку – сміховинку ЛЯ (музкерівник забирає ноту з нотного стану). Потягнув він її у високу башту, що на околиці містечка підносилася, і замкнув на самому верху.

Зібралися нотки, всі гарно вбрані, красиві. Принесли папір, олівці кольорові, щоб пісенька і в нотному зошиті яскравою, веселковою вийшла.

-А де ж ЛЯ? – сполошилася нотка РЕ. Щось вона затримується. Чи не сталося чого?

— Піду і покваплю її, — запропонувала ДО, а то без неї починати не можна, красивої музики не вийде.

Повернулася ДО засмучена. Ніде подружку не знайшла.

— Куди ж вона пропала? — здивувалися нотки,  як же тепер бути? Без ЛЯ пісеньки веселої — не вийде.

А в цей час нотка ЛЯ сиділа в башті і голосно співала свої найвеселіші пісеньки. Вона не звиклася сумувати. Раптом хто-небудь почує і визволить її з полону.  На лужку біля башти пас своїх овечок пастушок. Був він пустотливим і веселим.

Почув пастушок завзяті пісеньки, поглянув на башту і побачив там нотку:

— Ти чого так високо забралася? Не страшно тобі?

— А мене сюди Мінор притягнув і на ключ замкнув, — поскаржилася ЛЯ.

Розповіла вона пастушку про те, що нотки вирішили Сонечку веселкову пісеньку вигадати, а Мінор перешкодити їм хоче.

— Я тобі допоможу, — утішив її пастушок. — Почекай, зараз я дядечка Мажора покличу, він розбереться з цим Мінором!

Дядечко Мажор — добряк відомий, друзів завжди виручити радий. Настрій у нього веселий, радісний.

Двері в башту Мажор запасним ключем відчинив і випустив нотку ЛЯ на свободу.(музкерівник повертає ноту ля на нотний стан)

Нарешті всі нотки разом зібралися. Пісеньку швидко вигадали. Дуже завзятою, дзвінкою вона вийшла, та до того ж всіма барвами веселки переливалася.

Справжня веселкова пісенька!  Лише нотки свою пісеньку заспівали, як прилетів звідкілясь Вітер. Почув він, як весело пісня звучить, як ноткам хочеться, щоб Сонечко знов на піднебіння повернулося, і прогнав злу Хмару  Тут і Сонечко виглянулоПосміхнулося широко, землю променями відігріло, нотки приголубило.  Зраділи нотки. Тепер і до свята готуватися можна! Ось що справжня дружба робить!

Музична казка «Жили – були нотки»

В одній казковій нотної країні жили-були ноти. У кожної нотки було своє ім’я. Нотки, як і діти, були нотки хлопчики, які дуже любили лазити по драбинках, як і всі хлопчаки на всьому білому світі, а були і нотки дівчинки. Вони, як і всі дівчатка-реготухи, дуже любили наряджатися. Нарядів було багато, і тому їх тато Скрипковий Ключ побудував для них чудовий палац. Для кожної дівчинки була влаштована окрема кімната, але… про це трохи пізніше.

Хлопчиків звали так: ДО, МІ, СОЛЬ і СІ. Зібрались вони якось на прогулянку в парк, а там стояла висока драбина. ДО був наймолодший з усіх братів, і зміг забратися тільки на найнижчу сходинку, що стоїть на землі (додаткову). Він стояв там і радів: «Ось який я спритний!» А хлопці постарше, МІ, СОЛЬ і СІ, вирішили влаштувати змагання: хто ж забереться вище всіх. Найспритнішим виявився СІ, він забрався на третю сходинку. СІЛЬ трохи нижче, на другу, а МИ тільки на першу. «Ура, я виграв,- прокричав СІ,- я вище всіх». ДО не образився на брата, а сказав, що він, стоячи на своїй додаткової сходинці, бачить черв’ячків на землі. МИ теж не засмутився, адже зі своєї першої сходинки він побачив, як мама повертається з роботи. СІЛЬ зі своєї другої сходинки побачив найкращу на світі пташку.

— А що тобі там видно, СІ?

— Мені з третьої сходинки видно хмари і небо!

У цей же самий час, дівчата обирали собі кімнати.

— Я буду жити внизу на першому поверсі!- сказала РЕ,-не люблю драбинки, і оселилася під першою лінійкою.

— Тоді я займу другий поверх, між першою і другою смугами,- сказала ФА,- мені дуже подобається дивитися у вікно на наш чудовий яблуневий сад, а знизу і зверху не розгледіти.

— Ну тоді третій поверх мій,-сказала ЛЯ,-мені дуже подобається підніматися сходинками. І оселилася між другою і третьою лінійками.

Ось так дружно жили-поживали веселі нотки. І досі живуть.

хочете перевірити, тоді вирушайте в казкову нотний бік. А веселі хлопці-нотки будуть чекати вас у своїх будиночках

Музична казка «Як нотки вчилися співати»


      Жили у казковій країні сім нот, сім сестер. Звали їх – До, Ре , Мі, Фа, Соль, Ля, Сі. Були вони схожі один на одну, всі маленькі, всі кругленькі та  ще й голосисті. А голоси у них були чисті, прозорі, та справді трішки одноманітні. Ось заспіває нотка До і вся пісенька у неї – тільки «до» та «до». А у ноти Ре – тільки «ре» та й «ре».

Як і всі принцеси вони жили в гарному палаці, який побудував їх тато король Скрипковий ключ. Молодша сестричка До – вирішила жити на найнижчому, додатковому, поверсі .

Я буду жити під першим поверхом!- сказала РЕ,- і оселилася під першою лінійкою.

А Мі зайняла перший поверх.

Мені дуже подобається дивитися у вікно – сказала ФА, і оселилася між першим і другим поверхом.

Сестричці Соль сподобався чомусь другий поверх.

Гаразд, між другим і третім поверхом житиму я, – сказала ЛЯ, – мені дуже подобається підніматися сходинками.

А Сі – була найсміливішою дівчинкою, тож і захотіла жити на третьому поверсі.

Жили сестрички кожна на своєму поверсі, співали. А пісенька той не виходила в них. Все одноманітною було.

А давайте заспіваємо всі разом, – запропонувала якось сестричкам нота Ля. – Можливо пісня веселіша буде?

Заспівали ноти хором, та вийшов у них шум. Як вони тільки не намагалися співати, та все марно. Засмутилися сестрички:

Хто ж нас співати навчить?

І раптом чують гарну пісеньку, яка лунала за вікном, дивляться – а на верхівці дерева сидить соловей та співає.

Навчи нас співати. Соловейку!- попросили вони.

Гаразд підспівуйте за мною, та й навчитеся: Тьох-тьох-тьох!- заспівав соловей. За ним і заспівали нотки, але натомість пісні вийшов лише писк такий що й соловей злякався та й полетів.

Зневірилися сестрички, хотіли вже зачиняти віконця, та раптом побачили як  по дорозі йде Жінка співає та й ще руками в такт пісні розмахує.

І ноти закричали:

Постій, зачекай, Жінко, навчи нас співати! Гарна в тебе пісня дуже!

Щоб навчитися співати – треба вам знати як кожна з вас звучить! Знаєте? – Знаємо, знаємо – відповіли сестрички. – Тільки так і співаємо – кожна свій звук.

Тоді запам’ятайте,- каже Жінка,- коли я буду співати, нехай кожна з вас підхвачує в пісні той звук, який вміє співати тільки  вона сама, тоді ви зможете збудувати гарну мелодію

А коли ми будемо разом співати? – запитали сестрички.

Ніколи – відповіла Жінка –  Інакше крім шуму у вас нічого не вийде.

Заспівала Жінка, і заспівали ноти так , як вона їх навчила. Вийшла пісня точнісінько така, як у Жінки. Зраділи сестрички. Тоді навчились вони співати  як співає і вітер, і струмок ,і соловей.

Відтоді нотки-сестрички не сумували. А в їхньому королівстві завжди лунали чудові пісні.

 

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ МУЗИЧНІ ЗАНЯТТЯ ВДОМА

·         Домашні музичні заняття з дитиною варто проводити щодня, бажано в один і той самий час.
·         На початковому етапі домашні музичні заняття можуть тривати 10-15 хвилин.
·         Перш ніж проводити музичне заняття, слід створити для нього відповідні умови – подбати про хороше освітлення та затишок, вимкнути мобільний телефон, телевізор.
·         До кожного домашнього музичного заняття варто готуватися заздалегідь із належною відповідальністю.
·         Для музичних домашніх занять доцільно брати співи, слухання музики, інструментальне музикування.
·         Перед тим як слухати з дитиною музику чи музикувати, слід навчити її слухати тишу.
·         Музичні твори для слухання мають бути високохудожніми, яскравими, зрозумілими і нетривалими за звучанням – 3-5 хвилин.
·         Домашні музичні заняття можна перетворювати на творчу майстерню з виготовлення музичних інструментів.
·         Необхідно ініціювати в дитині бажання створювати власні пісні, музичні казки, мініатюрні п`єси.
Домашні музичні заняття можна проводити на відкритому повітрі, спонукаючи дитину прислухатися до звуків довкілля.

Діти обожнюють співати та танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Ось кілька ідей:
·         Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку.
·         Співайте розвиваючі дитячі пісні.
·         Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.
·         Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.

 «Домашні музичні заняття»
     Батькам   слід   знати,   що   музичні здібності у дитини можуть виявлятися дуже рано, проте якщо ви не помічаєтеособливих їхніх проявів — однозначні висновки про їх відсутність теж не варто робити. Лише систематична турбота батьків про прилучення дитини до музики зможуть закласти в ній «ядро» музичності. Для цього батькам потрібно набратися терпіння. Раджу приділяти музичному розвитку дитини хоча 6 3-5 хвилин на день, і результат не забариться. Нагадаю про те,що найважливіше завдання для дорослих — навчити дитину уважно слухати музику. Окрім того, потрібно дбати й про розвиток у дитини співочих навичок, уміння ритмічно рухатися під музику.   Більшість батьків не мають музичної освіти, та це й не обов'язково.
Достатньо вміти чисто співати, правильно інтонувати мелодії, виразно виконувати танцювальні рухи. Вдома можна повторювати репертуар, з яким дитину ознайомлюють у дитячому садку. Крім того, на домашніх музичних заняттях   є   можливість   ознайомлювати   дітей   з   новими    музичними творами, які знають батьки. Але потрібно зважити на те, що ці твори мають
бути зрозумілими дітям.
       Дитина   дуже   емоційно   реагує   на   голос   і   рухи   своїх   батьків,   із задоволенням наслідує їх. Збагатити уяву дитини про звукову палітру музики допоможуть також різноманітні музичні інструменти (наприклад, бубон,барабан, трикутник). З часом батьки зможуть укомплектувати оригінальний домашній    оркестр    із    простих    музичних    інструментів;    влаштувати імпровізований виступ такого оркестру перед гостями та родичами, або навіть залучити і їх до спільного музикування.  Така творчість принесе і неабияке задоволення насамперед дитині.                                                             
           Усі батьки хочуть побачити у своїй дитині хоча б маленький паросток    майбутньої талановитої особистості. Крім того, усі хочуть бачити свою   дитину доброю, чуйною, такою, що розуміє і цінує красу навколишнього  світу. Ці чудові людські риси можна виховати за допомогою мистецтва. Тож  раджу батькам не втрачати дорогоцінного часу і почати сіяти зернини  творчості у своїх дітях уже з раннього віку.
 З музикою робити це — суцільне  задоволення.
Як почати слухати музику з дитиною  
                         
Якщо ви хочете, щоб серце вашої дитини прагнуло до добра, краси, людяності, спробуйте навчити її любити і розуміти музику! Вчить її, навчайтеся разом з нею! Фахівці з різних галузей дошкільної психології, педагогіки мистецтва радять починати займатися музикою вагітним мамам ще у період вагітності, а продовжувати зразу від народження дитини для формування гармонійної особистості засобами музики. Музичне мистецтво є джерелом духовності, засобом активізації всіх творчих здібностей дитини, звичайно за умов систематичних занять і не лише у дошкільних навчальних закладах, а і дома.Прихильники раннього виховання мистецтво рекомендують батькам не втратити можливість формування гарного смаку у малюків, розуміння ними характеру та образності музики, величезного естетичного впливу на всю психіку дитини, її позитивний та гарний настрій.
Обов’язковою умовою для формування естетичного музичного смаку має бути сформована родинна фонотека. До неї мають входити: записи класичної музики на фоні звуків природи — шуму струмка, моря, звуків лісу, спів пташок, пісні з улюблених мультфільмів, казки, колискові, український дитячий фольклор. Слухаючи музику разом з дитиною, ви переконаєтеся що зникає стурбованість дитини, її тривога, вона заспокоюється і розслаблюється.
У віці від першого року до трьох років у дітей починають проявлятися музичні здібності: емоційна чуйність, музичний слух, почуття ритму. На другому році життя діти можуть слухати невеликі музичні твори і не просто радіти, а й виражати свій емоційний стан — бадьорий, задерикуватий при слуханні пісні «Конячка» О. Тилічеєвої, спокійний, доброзичливий при слуханні пісні «Кішка» О. Александрова. У процесі формування музичного сприйняття перед фахівцями і батьками стоїть завдання привчати дітей прислухатися до мелодії, слів пісні й упізнавати її при повторному прослуховуванні.
Особливо важливою ланкою є формування музично-сенсорних здібностей у дітей раннього дошкільного віку є музичне переживання. В основі розвитку їхніх музично — сенсорних здібностей лежить слухання, розрізнення, відтворення чотирьох основних властивостей звуку — висоти, тривалості, тембру, сили. Розвиваючи музичний слух дитини слід впроваджувати включені музично — дидактичні ігри з певним змістом і правилами. В основі їх лежать навчальні завдання, спрямовані на освоєння різних властивостей музичного звуку. Дітям на другому році життя слід запропонувати дитячі інструменти та іграшки, з якими вони можуть пограти і потім угадати, який інструмент звучить, порівняти тихе й гучне звучання. Для дітей на 3 році життя музично — дидактичні ігри дещо ускладнюють. Ставиться завдання не лише розрізняти контрастні звучання, а й відтворювати їх. Наприклад, у грі «Чий будиночок?» дитині пропонується показати, як нявкає кішка (низький звук) або кошеня (високий звук). Вправи розвиваються залежно від поставленого дидактичного завдання й від психофізичних можливостей кожної дитини.
Важливим елементом дітей першого — третього років із є виразне виконання музичного твору мамою, бабусею, татом. Разом з тим, при роботі з такими дітьми необхідні наочні прийоми, що залучають дитини до музики — показ іграшки. Дітям приємно слухати музику й дивитися на іграшку, про яку співається в пісні. Зорове сприймання образу сприяє розумінню змісту виконуваної пісні, її запам’ятовуванню. З цією метою застосовуються й персонажі лялькового театру, за допомогою яких інсценується зміст того або іншого твору.
Більш різноманітний музичний репертуар для дітей дошкільного віку допомагає зацікавити дитину музикою, викликати й підтримати її радісне хвилювання. У цьому віці зберігає своє значення використання іграшки як засобу, що викликає інтерес до виконуваних творів. Засвоєнню музики допомагають короткі пояснення, які виділяють найяскравіші художні засоби.
Музика сприяє активізації пізнавальної й розумової діяльності. Діти багато про що дізнаються, уважно слухаючи музику.
Але найголовніше — це «школа почуттів», що формується завдяки особливій властивості музики: викликати співпереживання слухачів.
Виховуючи маля, розвиваючи здібності, збагачуючи духовно, знайомлячи і зі складнішими творами, ви відкриваєте перед ними ще один шлях збагачення їхнього музичного досвіду.
Можливо, декілька порад фахівців музичного мистецтва допоможуть Вам і Вашої дитині ввійти в великий та чудовий світ музики.
Пам’ятайте про те, що любий музичний твір треба слухати уважно. Головне, безумовно, бажати слухати! Треба дуже постаратися уважно слідкувати за тим, що діється у музиці, від початку до кінця, нічого не пропускати. Музика завжди віддячить слухача, даруючи нові почуття, новий настрій, мабуть такий, якого ніколи не було.
Починати слухання треба з маленьких творів.
Це може бути вокальна музика (музика для голосу), або інструментальна (яка виконується на різних інструментах). Прислухайтеся до звуків, постарайтеся почути і розрізнити динамічні відтінки музичної мови, з’ясувати чи роблять вони виразним виконання музичного твору.
Безумовно, слухати вокальну музику легко, текст завжди підкаже, що хотів сказати композитор, якими думками поділитися.
В інструментальної музиці слів немає, але від цього вона не стає менш цікавішою. Слухайте з дітьми твори П. Чайковського, С. Прокоф’єва,     Р. Шумана, В. Моцарта, О. Гречанінова та сучасних композиторів.
Час від часу необхідно повертатися до прослуховування вже знайомих творів.
Намагайтеся  зробити слухання музики систематичними, відводьте для цього певний час.
Дуже корисно слухати одні й ті ж самі твори у виконанні різних солістів та колективів.
  
Поради на кожен день для музичного розвитку дитини

  
Звертайте увагу дітей на всі звуки із навколишнього середовища.
Давайте звукам характеристику: високий — низький, короткий — довгий, голосний — тихий, можна заспівати — не можна заспівати.
Дослухайтеся до звуків у тиші.
Виконуйте домашню роботу й одночасно співайте, іноді спілкуйтеся з дітьми розспівно, але завжди — виразно.
Під час поїздки в ліфті зображуйте голосом на звук «у» рух угору або вниз. За таким само принципом відтворюйте траєкторію польоту комах, птахів, літаків тощо.
Вмикайте класичну програмну музику під час поїздки в машині. Чи не найліпше підійдуть «Дитячі альбоми» різних авторів — Петра Чайковського, Володимира Ребікова, Клода Дебюссі,Віктора Косенка.
Звертайте увагу дітей на настрій музики та її характер.


    Співайте колискові або вмикайте аудіозаписи повільної приємної музики під час того, як дитина засинає.

Основні види діяльності музичного керівника
у дошкільному закладі
 Відповідно до посадових обов’язків, вимог методики музичного виховання муз керівникові необхідно здійснювати таку діяльність:
1.Проводити заняття у кожній віковій групі двічі на тиждень відповідно до графіка роботи. Це вимагає значної попередньої підготовки: добір й розучування музичного репертуару, необхідного для роботи, розробка й планування засвоєння програмових навичок, підготовка наочного матеріалу, приладдя, прослуховування музичних записів.
2. Планувати й проводити індивідуальні заняття.
3. Діагностувати рівень музичного розвитку дітей.
4. Складати та відповідати за складання сценаріїв свят, програм розваг, підготовку та їх проведення.
5. Керувати роботою вихователя у сфері музичного розвитку дітей шляхом індивідуальних консультацій та групових занять.
Під час консультацій музкерівник ознайомлює вихователів із планом роботи, розучує з ними дитячі музичні твори, звертаючі увагу на ті вміння і навички, якими має оволодіти кожна дитина, обговорює проведені заняття (відзначає успіх та труднощі дітей, пояснює, як можна їм допомогти), добирає репертуар для програвання на ранковій гімнастиці, інших заняттях, прогулянках тощо. На групових заняттях для вихователів муз керівник систематично вдосконалює навички дітей у галузі пісні й руху. Розучує з ними твори для індивідуального і колективного виконання на святах і під час розваг. При цьому бере до уваги здібності кожного педагога. Кількість консультацій та занять залежить від музичної підготовленості вихователів.
6. Вести роботу з батьками, залучаючи їх до загального процесу музичного виховання.
Основні завдання музичного виховання:
1. Виховувати любов та інтерес до музики
2. Збагачувати враження дітей, знайомлячи їх у виразно організованій системі з різноманітними музичними творами і використовуваними засобами виразності.
3. Залучати дітей до різноманітних видів музичної діяльності, формуючи сприйняття музики і найпростіші виконавські навички в області співу, ритміки, знайомити з початковими елементами музичної грамоти (все це дозволить їм діяти усвідомлено, невимушено, виразно).
4. Розвивати загальну музикальність дітей (сенсорні здібності, ладо-висотний слух, почуття ритму), формувати співочий голос і виразність рухів ( якщо в цьому віці дитину навчають і залучають до активної практичної діяльності, то відбувається становлення і розвиток всіх її здібностей).
 5. Сприяти розвитку музичного смаку.
 6. Розвивати творче ставлення до музики .


Робота з музичного виховання в нашому садочку розпочинається ще у ранньому віці. На всіх етапах шляху тривалістю в шість років дітки систематично, послідовно займаються всіма видами музичної діяльності. Вчаться слухати музику, співати, танцювати, виконувати ролі у театралізованих виставах. В процесі розучування, співу в дітей розвивається пам’ять, міцніють голосові зв’язки, уміння правильно дихати. Йде постійна робота над дикцією. Дитина вчиться правильно наспівувати звуки, слова, речення, виразно, ритмічно, красиво танцювати, висловлювати в танці свої почуття і емоції, запрошувати на танець один одного і проводжати після танцю. Танцювати дуже корисно для здоров’я. У дитини розвивається правильна постава, - надалі вона  почувається  впевнено в будь-якій ситуації. Також прищеплюємо любов до класичної музики, розширюємо кругозір. При систематичному слуханні музики у дітей виробляється посидючість, увага - це вже підготовка до школи та подальшого життя. Ми бачимо в кожній дитині таланти і здібності, допомагаємо їх розкрити. Музика – є одним із засобів виховання, але коли вона усвідомлено сприймається дитиною. Людина, якій в дитинстві розкрили вікно в світ прекрасного, вміє повніше і радісніше сприймати життя, бачити світ багатосторонньо. І ми, дорослі, допомагаємо дітям побачити красу в природі, в праці, вчимо хвилюватися і радіти. Кожному з батьків потрібно пам’ятати, що дітей несприйнятливих до музики немає. Навчаючи музиці, ми впливаємо на загальний розвиток і духовний світ дитини. Заняття музикою впливають на інтелектуальний розвиток і емоційне самопочуття дитини. Прискорюється ріст клітин, що відповідають за інтелект людини. Під дією музики активізуються енергетичні процеси організму, спрямовані на фізичне оздоровлення. Тому на музичних заняттях ми ретельно відбираємо музичний матеріал. Розвиток музикальності у кожної дитини індивідуальний, тому не потрібно засмучуватися, якщо у малюка не відразу виходить співати і танцювати, для цього потрібен час.
        На музичних заняттях ми розвиваємо кожну дитину і підходимо до кожної дитини індивідуально. Велика увага приділяється такому інструменту як – голос. Саме голос здатний стати основою музичної культури людини в майбутньому. Під час святкових  ранків  ми часто показуємо музичні казки, адже вони користуються у дітей незмінною любов’ю. Їх можна використовувати як чудовий ключик, який відкриває дверцята в навколишній чарівний світ образів, фарб, звуків, рухів. Навчаючи співу, ми враховуємо фізіологічні особливості дитини, методику роботи над диханням, темпом, дикцією. Пісенний і танцювальний репертуар підбирається відповідно до вікової групи. Навчання передбачає індивідуальний підхід і знання фізіології кожного віку. На музичних заняттях ми вчимо дітей любити співати пісні, вміти слухати музику різних жанрів, правильно, красиво і естетично рухатися. Хочеться і батькам побажати, щоб удома, на відпочинку, під час прогулянок зі своїми дітьми ви приділяли увагу музичному вихованню малюків і допомагали реально сприймати дійсність у всій красі і різноманітті, не руйнуючи чудовий світ дитини.
Основні напрямки та форми роботи:
·        Музикотерапія
·        Пісенна діяльність
·        Музично – дидактичні ігри
·        Танці,танцювальні мініатюри
·        Театралізована діяльність, драматизація, інсценування
·        Хореографія
·        Гра на традиційних та нетрадиційних музичних інструментах за концепцією Карла Орфа
·        Психо – емоційне розвантаження на основі класичної музики.




Порада батькам:
  Співайте! Якщо ви соромитеся свого співу, робіть це, коли ви наодинці з малюком (діти - поблажливі й вдячні слухачі). Співайте немовляті із самого його народження. Що співати? Краще - дитячі пісеньки, традиційний репертуар яких дуже багатий. Якщо ви не пам’ятаєте  жодної пісні, знайдіть касету або компакт-диск і слухайте їх доти, поки не запам'ятаєте слова. Як співати? Виберіть пісню, яка вам найбільше до вподоби, і співайте її дитині на сон прийдешній з словами і без слів. Не забувайте, що слова - лише доповнення до музики.
Домашній театр. Читайте й розігруйте казки за ролями. Хай дитина озвучує різних персонажів і голосом передає їхній характер: комарик говорить тонюсіньким голоском, Баба Яга - грубим і низьким, лисичка промовляє ласкаво, розтягуючи голосні тощо. Не розбуди ляльку. Покладіть ляльку в ліжечко, скажіть малюку, що вона втомилася й заснула, а вам треба прибрати іграшки, але дуже тихо, щоб не розбудити ляльку. Попросіть дитину все робити й розмовляти тихо, але не пошепки.

Важливо, щоб дитина знала: їй щось вдається і ви це помічаєте.