Стратегія розвитку

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

СХВАЛЕНО

Директор закладу

дошкільної освіти

педагогічною радою

 

        закладу дошкільної освіти

________Тамара Годунко

 

Протокол від 23.11.2020 № 2

 

 

 

 

 

Стратегія розвитку

 

Людинського закладу

дошкільої освіти «Берізка»

Висоцької сільської ради

Сарненського району

Рівненської області

 

на 2021 - 2025 роки


 

                                                    Зміст.

          І. Вступ.

         ІІ. Паспорт програми розвитку.

        ІІІ. Інформаційно-аналітична довідка.

        IV. Потенційні переваги та недоліки у діяльності закладу дошкільної освіти.

         V. Мета програми.

        VІ. Проекти із забезпечення реалізації змісту програми

                    1. Проект «Здоров’язбережувальне середовище»

                    2. Проект «Кадрове забезпечення закладу освіти»

                    3. Проект «Науково-методичне середовище»

                    4.  Проект «Виховання і розвиток особистості дитини»

                    5. Проект «Педагогічний трикутник: діти-батьки-педагоги»

                    6. Проект «Система управлінської діяльності: стратегія і планування»

                    7. Проект «Адміністративно-господарська діяльність»

       

              І. Вступ


Стратегія розвитку закладу дошкільної освітивизначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку навчальної системи ЗДО.

        Планування розвитку навчальної системи закладу дошкільної освіти на 2021-2025 роки зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом закладу в нових економічних і соціокультурних умовах.

    Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу закладу, де створені умови для самореалізації кожної особистості.

Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, Базового компонента дошкільної освіти увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі заклад дошкільної освіти, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.

Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до зміни зовнішніх умов, прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.

На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників навчально-виховного процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.

Стратегія забезпечення якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.

Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості закладу дошкільної освіти, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітнього процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітнього процесу.

 

    ІІ.   Паспорт програми розвитку ЗДО «Берізка» Висоцької сільської ради

 

Тип програми

Програма розвитку

Підстава для розробки

Необхідність удосконалення змісту діяльності навчального закладу

Розробник

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок)  «Берізка» Висоцької сільської ради

Учасники програми

Сектор освіти, культури, молоді та спорту науки Висоцької сілької ради, педагогічний колектив закладу дошкільної освіти  «Берізка», засоби масової інформації, громадські організації та сім’ї вихованців закладу.

Мета

Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечити потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності

Завдання

- створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;

- створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в навчальному закладі;

 - здійснювати особистісно-орієнтований підхід  у становленні цілісної особистості дошкільника;

- забезпечити якісне управління навчально-виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;

-оптимізувати роботу з батьками та громадськістю.

Терміни реалізації

2021 – 2025 роки

Ресурсне забезпечення

Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу.

Структура

Вступ

Паспорт програми розвитку

Інформаційно-аналітична довідка про діяльність закладу дошкільної освіти «Берізка»

Проект «Здоров’язбережувальне середовище»

Проект «Кадри»

Проект «Науково-методичне середовище»

Проект «Виховання і розвиток особистості дитини»

Проект «Педагогічний трикутник: діти-батьки-педагоги»

Орієнтовні обсяги фінансування

50000 гривень

Очікувані результати

Основними результатами програми розвитку закладу дошкільної освіти «Берізка» будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема:

- створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;

- сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян, як найвищої соціальної цінності;

- підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;

-  сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися;

- сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі;

- раціональне використання освітніх інновацій, ідей передового досвіду та розробки власних педагогічних технологій, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу;

- створені сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів :

-  покращення матеріально-технічної бази закладу; 

- забезпечення активної участі громадськості, батьків до формування освітньої діяльності закладу.

Контроль, корекція й оцінювання програми

Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти

 

        ІІІ. Інформаційно-аналітична довідка

 

                    Людинський заклад дошкільної освіти «Берізка»

         знаходиться за адресою:    

        Працює за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку

        «Українське дошкілля»,

        старша група - «Впевнений старт»

 

Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська

2.

Кількість груп усього

4

 ясельні

1

дошкільні

3

3.

Режим роботи груп:          9 годин

4

4.

Кількість вихованців

58

5.

Кількість працівників усього

20

педагогічний персонал

9

обслуговуючий персонал

11

6

Стаж роботи педагогів

 

 

до 5 років

1

 

                       10-20 років

2

 

                       20-30 років

5

 

              більше   30 років            

1

7

   Освітній рівень :   вища освіта

3

 

                  середня спеціальна

6

 

                  навчаються у вузах

-

 

 

Проектна потужність закладу дошкільної освіти – 75 місць

Перелік приміщень заклад дошкільної освіти:

-         4 групові приміщення,

-         музична зала (суміщення зі спортивною залою),

-         харчоблок,

-         пральня,

-         кабінети: директора ЗДО, завгоспа, старшої медсестри, вихователя-методиста.

Обладнано: харчоблок (електроплитою з духовими шафами, електоро-

                     м’ясорубкою, кухонною витяжкою, холодильником, 3-ма столами,

                     2-ма стелажами з нержавіючої сталі)

Досягнення: проведено капітальний ремонт приміщення харчоблоку

Проблеми: відсутність пожежної сигналізації, потреба в ремонті павільйонів та доповнення новим обладнанням ігрових майданчиків, потреба у частковій заміні огорожі, електропроводки та щитової, 5-и вхідних дверей ; потреба у капітальному ремонті фасаду ЗДО)

Якісний склад педагогічного колективу:

Очолює навчальний заклад директор:

Годунко Тамара Степанівна – освіта вища педагогічна, педагогічний стаж роботи 35 років.

Вихователь – методист:

Мисько Аліна Миколаївна – освіта повна вища педагогічна, «спеціаліст першої категорії », стаж педагогічної роботи  20 років.

Музичний керівник:

Остапович Інна Валерівна – освіта вища педагогічна, «спеціаліст ІІ категорії », стаж педагогічної роботи  7 років.

Інструктор з фізкультури-

Романська Олена Павлівна – освіта середня спеціальна, спеціаліст

Проблеми: немає вищої освіти у шістьох вихователів.

Організація освітнього процесу

Заклад дошкільної освіти працює за «Базовим компонентом дошкільної освіти», програмами розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» та розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт»

 

  IV.  Потенційні переваги та недоліки у діяльності закладу дошкільної освіти

 

Напрямок

діяльності

Потенційні внутрішні переваги

Потенційні внутрішні недоліки

Організація освітньо-виховного процесу

1. Належний рівень програмно-методичного забезпечення для успішної організації навчально-виховного процесу.

2. Гнучкість, диференціація педагогічного процесу.

3. Належний розвиток, навчання, виховання дітей дошкільного віку, підготовка до навчання в школі

4. Чітке календарне, перспективне планування освітнього процесу.

5.Підвищення показників власних напрацювань колективу.

6. Впровадження в практику роботи інновацій.

1. Невідповідність матеріально-технічної бази сучасним стандартам

2. 66 % педагогів не мають вищої освіти та частково володіють комп’ютером.

3. Відсутня забезпеченість мультимедійними засобами для проведення навчально-виховного процесу.

4. Відсутня організація гурткової роботи в ЗДО.

Інновацій

на діяльність

Методика використання схем-моделей у лексико-граматичній роботі (О.Білан).

Впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в освітній процес ДНЗ

Театрально – ігрова діяльність в умовах  сучасного дошкільного закладу

Розвиток логічного мислення

 за Дьєнешем та Кюїзенером

Інноваційна технологія "Чудеса на піску" (Т.М.Грабенко, Т.Д.Зінкевич-Євстигнєєва)

Методика навчання дітей розповіданню за схемами

 ( К.Крутій,Т.Ткаченко)

1. Недостатня інноваційна спрямованість освітньо-виховного процесу

2. Недосконала система саморозвитку педагогів

3. Відсутність фінансування для широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтернативних методик

Кадрова політика, управління персоналом

Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю управління.

Належний рівень професійної компетентності персоналу.

Моральна і психологічна згуртованість колективу.

Чіткість в розподілі та якісне виконання обов’язків.

1. Необхідність в додаткових штатних одиницях, зокрема: керівника гуртка,  психолога.

2. Недостатнє бажання педагогів закладу друкувати свої надбання на сторінках періодичних видань.  

Управління маркетингом

1. Значний попит на додаткові освітні послуги

2. Позитивний імідж дошкільної установи.

1. Недостатня популяризація діяльності ЗДО у засобах масової інформації та інформаційних виданнях

Взаємодія з батьками

1. Підвищення рівня психолого-педагогічної освіченості батьківської громади

2. Активність, небайдужість батьків

3. Синхронізація зусиль дитячого садка та сім’ї в реалізації завдань освітньо – виховного процесу

1. Недостатній рівень знань батьків про особливості розвитку дітей, про види та форми роботи з дітьми, про методи та прийоми, які використовують у роботі з дітьми педагоги

Фінансування

1.Сприяння батьків в забезпеченні матеріально-технічної бази ЗДО.

1.Нестабільність бюджетного фінансування.

Модерніза

ція матеріально-технічної бази

1.Оновлення розвивального середовища в ЗДО.

2.Зміцнення матеріально – технічної бази, оновлення інтер’єру приміщень ЗДО.

1. Недостатнє забезпечення розвивальними посібниками, комп’ютерною технікою.

2.Відсутні сучасні меблі у І та ІІ молодших групах

 

 

V.  Мета програми.

 

Забезпечувати розвиток якості дошкільної освіти як найважливішого ресурсу, що забезпечує максимальне розкриття потенціалу кожної дитини та її майбутнього у всіх сферах життєдіяльності. Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить якісну освіту дітям та розвиток власної професійної компетентності педагогам

 

Шляхом залучення бюджетних та позабюджетних коштів створити умови для функціонування розвитку дошкільної освіти, яка забезпечує реалізацію прав громадян на здобуття дошкільної освіти, реалізацію особистісно – орієнтованої моделі, формування життєвої компетентності, базових якостей особистості, розумової, емоційної, соціальної зрілості дошкільника, створення умов для гармонійного розвитку кожної дитини відповідно до її природних задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, удосконалення науково – методичної та функціональної підготовки працівників.

 

Основні завдання стратегії  розвитку:

 

 

-         забезпечувати максимально сприятливі умови навчання та виховання дітей, створювати безпечні умови для навчання, розвитку і виховання дошкільників;

-         забезпечувати психолого-педагогічний та медичний супровід організації життєдіяльності дошкільнят в умовах закладу;

-         здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становлення особистості дошкільника реалізації його інтелектуальних, культурних і творчих можливостей шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм;

-         підвищувати якість та ефективність освітнього процесу шляхом впровадження в практику роботи ІКТ та комп’ютерно-орієнтованих технологій;

-         удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах дошкільного закладу, та і в системі підвищення кваліфікації;

-         модернізувати матеріально-технічну базу закладу дошкільної освіти;


-         удосконалювати механізм моніторингу освітнього процесу;

-         формувати комплексну національно-орієнтовану систему виховання дітей дошкільного віку;

-         забезпечити педагогічне співробітництво зі школою з питань адаптації вихованців закладу до умов навчання в школі;

-         забезпечувати тісну співпрацю з родинами вихованців та громадськістю, урізноманітнювати форми спільної роботи;

-                     забезпечення якісного функціонування виховного процесу та збереження здоров’я дітей шляхом оновлення навчально-методичної та матеріально технічної бази закладу освіти.


Напрями діяльності закладу дошкільної освіти:  

 

 -Реалізація державної політики в галузі освіти;

- забезпечення фізичного та психічного розвитку дітей;

- розвиток творчих здібностей дітей;

- формування умінь та навичок для навчання в школі, розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості, творчого мислення, потреби і вміння самовдосконалення, формування громадянської позиції, власної гідності, відповідальності за свої дії;

- оновлення змісту, форм і методів виховання і навчання відповідно до вікових особливостей дітей.

 

Принципи роботи за Програмою:

 

· нормативності (у роботі керуватися основними законодавчими та нормативними документами);

· динамічності (передбачає оперативне реагування на зміни в освітньому середовищі);

· комплексності (передбачає рівноцінну реалізацію усіх завдань, які стоять перед дошкільним закладом);

· колективної та особистісної відповідальності за процес і результати діяльності;

· рефлексії (на раціональному рівні це надасть можливість конструктивно аналізувати зроблене, на емоційному – зберігати та поглиблювати емоційно-творчу атмосферу в колективі).

 

Умови реалізації програми:

 

· Запровадження нових педагогічних та управлінських технологій

· Система постійного відстеження якості надання освітніх послуг

· Організаційне та функціональне оновлення діяльності методичної служби.

 

Очікувані результати:

 

· створення соціально сприятливих умов для здобуття дошкільної освіти;

· формування свідомого ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;

· формування морально-духовного розвитку дитини, ціннісного ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатності приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися;

· здобуття дітьми знань, умінь та навичок, необхідних для навчання в школі;

· раціональне використання освітніх інновацій, ідей передового досвіду та розробка власних педагогічних технологій, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу

· створення сприятливих умов для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів

· покращення матеріально-технічної бази дошкільного закладу;

· висока результативність надання додаткових освітніх послуг;

· забезпечення активної участі громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.

 

Фінансово-економічне та ресурсне забезпечення програми

· Бюджетне фінансування

· Позабюджетне фінансування

· Цільові кошти

 

VІ. Проекти із забезпечення реалізції змісту програми.

1.     Проект «Здоров’язбережувальне середовище»

Мета проекту

 

– залучення дітей до здорового способу життя в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї, формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів і дітей.

 

Завдання:

                                                                

- створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в навчальному закладі;

- зміцнювати й загартовувати організм дитини;

- сприяти розвитку фізичних якостей;

- поповнити матеріальну базу для роботи з фізичного виховання.

 

Пріоритети:

 

- здоров’я дітей

- загартовуючі заходи

- оптимальний руховий режим

 

Заходи з реалізації проекту:

№ п\п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансув

1.

Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні методи, альтернативні технології, освітні програми щодо формування здорового способу життя дошкільників.

2021-2025

Директор, вихователь- методист, інструктор з фізкультури

Не потребує

2.

Впроваджувати в практику роботи закладу дошкільної освіти оздоровчих технологій.

Постійно

Вихователь - методист, педагоги

Не потребує

3.

Забезпечувати заклад дошкільної освіти науково-методичною літературою.

Постійно

Директор, вихователь- методист

2000 грн.

4.

Систематично здійснювати медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей.

Постійно

Директор,  методист, медсестра

Не потребує

5.

Організувати проведення соціально-педагогічних майстер-класів та тренінгів з метою удосконалення здоров’язберігаючого середовища в ЗДО та в родинах вихованців

2021-2025

Вихователь- методист

Не потребує

6.

Запровадити комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під час навчально-виховного пронесу

2021-2025

Директор

завгосп

Не потребує

7.

Контролювати відповідність до санітарно-гігієнічних вимог і норм групових приміщеннь, території ЗДО, спортивного майданчика, приміщення харчоблоку

Постійно

Директор, старша медична сестра

Не потребує

8.

Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного ставлення педагогів до свого здоров'я та здоров'я дітей.

Щорічно

Директор, вихователь- методист

Не потребує

10.

Висвітлювати питання формування здорового способу життя на сайті ЗДО «Берізка»

Щорічно

 Вихователь- методист

Не потребує

11.

Поповнити спортивне обладнання для занять з фізкультури. Забезпечувати косметичний ремонт спортивного майданчика та поповнити його спортивним обладнанням.

2021-2025

Директор

10000 грн.

                                                                                                                                                         Очікувані результати:

· покращення рівня фізичної підготовленості дітей дошкільного віку;

· підвищення якісних показників здоров'я дітей дошкільного віку;

· оптимальний рівень сформованості в дітей та педагогів позитивної мотивації

   на здоровий спосіб життя;

· поповнення спортивного інвентарю для проведення занять з фізкультури;

· поповнення фізкультурного обладнання як в групових кімнатах так і на

   ігрових  майданчиках.

 

 

 

2.     Проект «Кадрове забезпечення закладу освіти»

 

Мета проекту – забезпечення умов для розкриття творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх суб’єктів навчально-виховного процесу.

Завдання:

- створити умови для саморозвитку і самореалізації працівників ЗДО;

- удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах дошкільного закладу, так і в системі підвищення кваліфікації;

- підвищувати якість та ефективність освітнього процесу через впровадження в практику роботи комп’ютерних технологій.

 

Пріоритети:

- якісне управління навчально-виховним процесом;

- ефективність навчально-виховної роботи;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

 

Заходи з реалізації проекту:

№ п\п

Зміст роботи

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансуван

1

Моніторинг якості професійної діяльності педагогів ЗДО (ведення діагностичних карт, тестування)

2021-2022

Директор, вихователь - методист

Не потребує

2

Відповідно до освітніх потреб ЗДО забезпечувати проходження курсів підвищення кваліфікації. Ведення зошита самоосвіти педагогів.

2021-2025

Директор, вихователь - методист

Бюджетні кошти

3

Сприяти забезпеченню дошкільного закладу відсутніми посадами.

2021-2025

Директор

Не потребує

4

Укомплектувати дошкільний заклад необхідною комп'ютерною технікою.

До 2023 року

Директор,  методист

15000

5

Проводити атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукають до професійного вдосконалення.

2021-2025

Директор, вихователь-методист

Не потребує

6

Навчання педагогів на курсах підвищення кваліфікації при РППО

Щороку

Директор

Бюджетні кошти

7.

Впровадження ІКТ технологій в роботу педагогів.

2016- 2021

Директор, вихователь-методист

Благодійні внески, бюджетні кошти

Очікувані результати:

· Високий професійний рівень педагогічних працівників.

· Оволодіння педагогами технологіями ІКТ, використання Інтернет ресурсів в професійній діяльності.

· Достатня мотивація праці.

· Позитивні зміни у якісному складі педагогічних кадрів.

· Удосконалення знань про інноваційні методики та технології.

· Відсутність яскравих проявів професійного вигорання.

 

3. Проект «Науково-методичне середовище»

Мета проекту – створити сучасний науково-методичний простір, що забезпечуватиме професійні потреби та запити педагогів у їхньому фаховому розвитку.

Завдання:

· забезпечити цілеспрямований науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних кадрів;

· створити інформаційно-розвивальне середовище в закладі, що забезпечить доступ до інформації споживачам освітніх послуг, забезпечить умови для їх дистанційного навчання;

· удосконалити систему виявлення, систематизації та апробації кращого педагогічного досвіду.

Пріоритети:

· ефективність науково-методичної роботи;

· самоосвіта – індивідуальна робота кожного педагога;

· участь кожного педагогічного працівника у методичній роботі та науково-методичній діяльності.

Заходи з реалізації проекту:

№ п\п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

Очікування фінансуван

1.

Створювати умови для підвищення професійної майстерності та рівня методичної підготовки педагогів.

Постійно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

2.

Реалізувати науково-методичну проблему: «Удосконалення інтелектуальної, мовленнєвої, соціальної компетентності дошкільників через використання сучасних технологій роботи з літературними творами за методикою Н.Гавриш»

2021-2025

Директор, вихователь-методист, педагоги

Спонсорські кошти

3.

Своєчасно надавати різноманітні інформаційні послуги та консультації.

Постійно

Директор, методист

Не потребує

4.

Створювати умови для оволодіння педагогами інноваційними методиками.

Постійно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

5.

Забезпечувати роботу науково-практичних семінарів з актуальних питань та участь педагогів у них.

2021-2025

Директор, вихователь-методист

6.

Вивчати, узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів навчального закладу, матеріали висвітлювати в засобах масової інформації.

Постійно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

7.

Забезпечити змістове наповнення сайту закладу авторськими розробками педагогів.

2021-2025

Директор, вихователь-методист

Не потребує

8.

Забезпечити методичний кабінет закладу необхідною методичною літературою, фаховими часописами.

2021-2025

Директор, вихователь-методист

7000

9.

Забезпечити умови для ефективної роботи методичних об’єднань і творчих груп педагогів навчального закладу.

2021-2025

Директор, вихователь-методист

Не потребує

10.

Брати участь у фахових конкурсах педагогічної майстерності.

Постійно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

11.

Створити та постійно поповнювати електронний банк матеріалів перспективного педагогічного досвіду.

2021-2025

Директор, вихователь-методист

Не потребує

                                                                                                                                                    Очікувані результати:

· покращення умов для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників;

·  створення умов для видавничої діяльності закладу.

 

4. Проект «Виховання і розвиток особистості дитини»

Мета проекту:

 – забезпечити особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних та фізичних особливостей.

Завдання:

· створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;

· підвищити ефективність ігрової діяльності та пізнавально-гуманітарної роботи;

· здійснювати особистісно-орієнтованого підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;

· надавати кваліфіковану допомогу дитині у формуванні вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;

· створити оновлене відповідно до вимог часу матеріально-технічне забезпечення закладу;

· надавати якісні додаткові освітні послуги (іноземна мова, пізнавальний розвиток, хореографія, театралізована діяльність).

 

Пріоритети:

· інтелектуальний, соціально-моральний, художньо-естетичний, креативний розвиток дошкільника.

Заходи з реалізації проекту:

Зміст роботи

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансування

Інтелектуально-пізнавальний розвиток

1.

Поповнювати розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання.

По мірі необхідності

Педагоги

Спонсорські кошти

2.

Поновити оснащення осередку для ігор з водою та піском в групі раннього віку.

2021

Педагоги

200

3.

Продовжити практику проведення тижня театрального мистецтва в ЗДО.

Щорічно

Вихователь-методист, педагоги

300

4.

Розробити схеми асоціативних карт для роботи з дітьми.

2022

Вихователь-методист

Не потребує

5.

Впроваджувати нові форми, методи та засоби роботи для підвищення пізнавальної активності дітей.

Постійно

Педагоги

Не потребує

6.

Розробити систему занять за методикою Н. Гавриш.

2023

методист, педагоги

1500

7.

Розробити систему занять та ігор з використанням логічних блоків Дєнеша та паличок Кюїзенера

2021-2025

Педагоги

2000

Соціально-моральний розвиток

1.

Розробити план роботи з духовно-морального виховання дітей на основі національних традицій, літературних творів

2021- 2025

Вихователь-методист, педагоги

Не потребує

2.

Поповнення картотеки інтегрованих занять для дітей, спрямованих на уточнення понять про духовні цінності.

2021-2025

Вихователь-методист

Не потребує

3.

Удосконалювати роботу з формування у дітей правової культури дошкільників.

2021-2025

Вихователь-методист

Не потребує

4.

Систематизувати роботу по впровадженню педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в освітній процес ЗДО.

2021-2025

педагоги

Не потребує

Мовленнєвий розвиток

1.

Розробити систему роботи з навчання дітей розповідання з використанням методики Н.В.Гавриш, А.М.Богуш.

2021-2022

Вихователь-методист, педагоги

Не потребує

2.

Продовжувати впроваджувати в практику роботи з дітьми розвивально-коректурних таблиць, асоціативних карт Н.В.Гавриш.

2021-2025

Педагоги

Не потребує

3.

Поповнити методкабінет портретами видатних письменників, поетів, художників України

2023

Директор, вихователь-методист

300

4

Ввести в практику роботи використання схем-моделей у лексико-граматичній роботі (О.Білан).

2021-2025

Педагоги

Не потребує

Художньо-естетичний розвиток

1.

Продовжувати використовувати на заняттях з образотворчої діяльності інноваційні техніки малювання.

2021-2025

Педагоги

500

2.

Активізувати роботу з ознайомлення дітей із предметами народного декоративно-ужиткового мистецтва.

постійно

Педагоги

Не потребує

3.

Оформляти тематичні виставки робіт дітей та батьків.

Постійно

методист, педагоги

Не потребує

4.

Поповнити костюмерну дошкільного закладу новими костюмами для ігор-драматизацій, театральні куточки в групах новими видами театрів.

2021-2025

педагоги

3000

                                                                                                                                                    Очікувані результати:

· розвиток інтелекту дошкільників як інтегрованого психічного явища, яке включає ряд пізнавальних процесів;

· інтенсифікація сенсорного, математичного, мовленнєвого, естетичного, соціального розвитку дітей;

· висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в них позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності;

· розвиток творчої уяви, фантазування, креативного мислення дитини;

· розвиток акторської майстерності дітей.

 

5. Проект «Педагогічний трикутник: діти-батьки-педагоги»

Мета проекту

– підвищити авторитет і роль сім’ї у вихованні і соціалізації дітей дошкільного віку, формувати сучасну педагогічну культуру батьків.

Завдання:

· забезпечити участь батьків у формуванні освітньої політики ЗДО;

· підвищувати рівень професійної компетентності педагогічних працівників із

  питань організації взаємодії закладу і сім’ї;

· підвищувати рівень педагогічної культури батьків;

· реалізовувати навчальну роботу з дітьми на підставі особистісної та соціально

   орієнтованої моделі спілкування «педагог – дитина – батьки».

                                                                                                                                                Пріоритети:

· піднесення на якісно новий рівень роботи педагогічного колективу дошкільного закладу з батьками вихованців

№ з/п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансуван

1

Забезпечувати   реалізацію   Закону   України   «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов’язковості  здобуття дошкільної освіти  дітьми

п’ятирічного віку. 

2021-2025

Директор

вихователь-методист

Не потребує

2

Здійснювати зарахування дітей до

закладу  освіти   відповідно   до   «Загальнодержавної

електронної реєстрації дітей».

2021-2025

вихователь-методист

Не потребує

3

Діяльність консультативного центру для батьків

Протягом року

 методист, педагоги

Не потребує

4

Батьківський всеобуч з питань здобуття дошкільної освіти дітьми від 2-х до 6 (7) років  в онлайн режимі

2021-2025

вихователь-методист

Не потребує

5.

Залучення батьківських коштів до оформлення ландшафтного дизайну території

Щорічно

Директор

5000

6.

Проведення конкурсів родинних поробок на різну тематику.

Щорічно

вихователь-методист

Не потребує

7.

«Традиції родинні єднають покоління» організація та проведення Днів відкритих дверей.

за умови зняття карантину

Директор

 

8.

Залучення батьків до участі в освітньо-виховному процесі, розвагах, святах

Протягом року

Педагоги ЗДО

Не потребує

9.

«Традиції родинні єднають покоління» організація та проведення Днів відкритих дверей.

за умови зняття карантину

Директор

Не потребує

10.

Надання консультацій, порад, рекомендацій по навчанню та вихованню дошкільників на веб сайті

постійно

Педагоги,

старша медсестра

Не потребує

11.

Пропаганда кращого досвіду сімейного виховання засобами інформаційних ресурсів.

2021-2025

Директор, вихователь- методист

Не потребує

12.

Анкетування та тестування

з метою вивчення та діагностування

знань батьків з проблем сімейного виховання дошкільників.

постійно

педагоги

Не потребує

                                                                                                                                                   Очікувані результати:

· піднесена на якісно новий рівень робота педагогічного колективу з батьками

   вихованців;

· належний рівень педагогічної культури батьків;

· зорієнтованість батьків на виховання і розвиток дитини;

· наявність доброзичливої атмосфери між працівниками ЗДО і батьками.

       

6. Проект «Система управлінської діяльності: стратегія і планування»

    

 

Мета:

Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів роботи закладу

 

створити та підтримувати атмосферу довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою.

 

Завдання:

· забезпечити інформаційну прозорість у формуванні освітньої політики ЗДО;

· підвищувати рівень професійної компетентності працівників у співпраці з

  громадскістю

· здійснювати забезпечення ефективного управління закладом

Пріоритети:

· піднесення на якісно новий рівень управління роботою закладу дошкільної освіти з метою вдосконалення якості освітньої діяльності

№ з/п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансуван

1

Здійснювати  річне  планування  та  відстеження  його результативності відповідно до стратегії розвитку та з урахуванням освітньої програми закладу

2021-2025

Директор

Не потребує

2

Здійснювати самооцінювання якості освітньої діяльності.

Щорічно

Директор

Не потребує

3

Розподілити обовязки та повноваження між адміністрацією закладу освіти для забезпечення ефективного управління закладом та вдосконалення якості освітньої діяльності

2021-2025

Директор

Не потребує

4

Створити в ЗДО систему інформаційного забезпечення (в тому числі електронний документообіг) та автоматизоване середовище для роботи з даними

2021-2025

Директор

Не потребує

5.

Сприяти та забезпечувати необхідні умови для діяльності різноманітних форм громадського самоврядування

2021-2025

Директор

Не потребує

6.

Сворити психологічно комфортне середовище для забезпечення конструктивного спілкування учасників освітнього процесу та сприяти формуванню їх взаємної довіри.

2021-2025

Директор

Не потребує

7.

Оприлюднювати інформацію про свою діяльність та результативность роботи на відкритих загальнодоступних ресурсах

2021-2025

Директор

Не потребує

8.

Проводити щорічні звіти керівника про роботу

2021-2025

Директор

Не потребує

9.

Брати участь у рейтинговій оцінці діяльності закладу

2021-2025

Директор

Не потребує

10.

Впроваджувати інформаційно-комп’ютерні технології в управлінській діяльності

2021-2025

Директор

Не потребує

                                                                                                                                                   Очікувані результати:

· забезпечення системного підходу до державно-громадського управління ЗДО;

· піднесена на якісно новий рівень робота управлінської діяльності закладу

  дошкільної освіти;

· належний рівень надання освітніх послуг;

· наявність доброзичливої атмосфери тісної співпраці між усіма учасниками

освітнього процесу

 

7. Проект Адміністративно-господарська діяльність

 

Мета:

 

-створення комфортних умов перебування дітей у закладі.

-дотримання вимог санітарно-гігієнічних правил і норм;

Завдання:

 -поліпшення умов облаштування та утримання будівель закладу та прибудинкових територій;

 

Пріорітети:

забезпечення раціонального, ефективного та цільового використання бюджетних та спонсорських коштів;

 

№ з/п

 Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

 Фінансува

 ння

Модернізація матеріально-технічного стану закладу та

 фінансове забезпечення

1.

 Підтримувати в належному інженерно-технічному стані будівлі, приміщень, санвузлів, водогінних та каналізаційних мереж, внутрішніх тепло- та електромереж

 постійно

завгосп

 Не потребує

2.

Провести ремонт надвірних павільйонів

2021

завгосп

 1500

3.

 Сприяти встановленню фільтрів 

  доочищення питної  води

2022

завгосп

 10000

4

Сприяти оновленню твердого та м’якого інвентарю

 По потребі

завгосп

 7000

5

Замінити частково огорожу, електропроводку приміщень та щитової

 

2023

Директор, завгосп

  6000

6.

Встановити сучасне обладнання спортивних та ігрових майданчиків

2021-2025

Завгосп

робітн. по ремонту

 

7.

  Розробити проект на капітальний ремонт

   фасаду

2021-2025

завгосп

 

8.

Впроваджувати енергозберігаючі заходи:  заміну  вхіднних  дверних блоків, заміну звичайних ламп розжарювання на енергозберігаючі.

2021-2025

завгосп

 

9.

Провести поточний ремонт павільйонів

2021-2025

завгосп

 

 10.

Здійснювати благоустрій території закладу з використанням ландшафтного дизайну

2021-2025

завгосп

 

                         2.  Фінансово-господарська діяльність

 

2.1

Забезпечувати роботу бухгалтерії закладу

2021-2025

директор

 

2.2

Сприяти залученню благодійних внесків

2021-2025

директор

 

2.3

Здіснювати фінансово-господарську діяльність в закладі з дотриманням вимог чинного бюджетного законодавства

2021-2025

директор

 

 

Очікуванні результати:   

- модернізація матеріально-технічної бази дошкільного закладу;

-створення  дизайну освітнього середовища закладу освіти комфортним, функціональним, який дозволяє максимально ефективно використовувати приміщення та територію закладу в освітньому процесі;

Немає коментарів:

Дописати коментар